۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: 70521
رشد جامعه در گرو رشد مادران است

مهمان اولین نشست تخصصی غرفه «خانواده ما» در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: یکی از دغدغه‌های مهم خانم‌ها در جامعه امروزی عدم تاثیرگذاری آن‌ها در جامعه در زمان مادر شدن است که این موضوع در همنشینی مادران و رشد مهارت‌های خانم‌ها رفع شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، اولین نشست تخصصی غرفه «خانواده ما» در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران به میزبانی زهرا دانش طلب با عنوان لذت مادری و با محوریت حوزه جمعیت و خانواده موضوع برگزار شد.

در این نشست تخصصی طیبه رمضانی- عضوی از تشکل مدار مادران انقلابی گفت: یکی از دغدغه‌های مهم و تاثیرگذار بر عملکرد و جایگاه زنان در جامعه مادر شدن آن‌ها است و بسیاری بر این باورند که با مادر شدن، جایگاه اجتماعی خود را از دست می‌دهند و نمی‌توانند نقش تاثیرگذاری بر جامعه و خانواده داشته باشند.

او تصریح کرد: این تفکر و بینش عاملی شد تا جمعی از زنان این سرزمین در کنار یکدیگر تشکیلات مدار مادران انقلابی را تشکیل دهند و در این تشکیلات با کمک یکدیگر و اعضای خانواده رشد و تعالی مادران و به تبع آن فرزندان رقم بخورد.

رمضانی خاطرنشان کرد: تشکیلات مدار مادران انقلابی هماهنگ با مقتضیات مادران و با هدف هویت بخشی به زنان مادران شکل گرفته است.

این عضو تشکل مدار مادران انقلابی یادآور شد: در عصر ارتباطات، این تشکل ارتباطات و گفتمان را مهم‌ترین ابزار خود می‌داند و با تاکید بر این ابزار مهم، برنامه‌های خود را طراحی کرده که از این برنامه‌ها می‌توان به ارتباطات مجازی و حضوری اشاره کرد.

او در رابطه با ارتباطات مجازی گفت: این تشکل به صورت مجازی بیش از ۴ هزار عضو دارد که هر عضو را می‌توان یک خانواده دانست، نکته قابل توجه آن است که افراد در فضای مجازی برنامه‌های مباحثه محوری را دنبال می‌کنند که درباره هر کدام از موارد اعضا با یکدیگر صحبت و تبادل نظر می‌کنند.

رمضانی از تولید محتوا بر اساس گفت‌وگوهای اعضا در فضای مجازی خبر داد و گفت: خروجی بسیاری از گفت‌وگوها و مباحثه افراد منجر به تولید بینش و تفکری نوین می‌شود که این بینش در بسیاری از موارد در قالب کتاب منتشر شده است.

این عضو تشکل مدار مادران انقلابی، تغییر نگاه افراد به موضوع فرزندآوری و لذت شیرین مادر شدن را مهم‌ترین هدف این تشکل بیان کرد و خاطرنشان کرد: در کنار ارتباطات مجازی، یکی از اقدامات مهم ارتباطات و جلسات حضوری است که اعضا در کنار یکدیگر به رشد خود و فرزندان خانواده ایرانی کمک می‌کنند و تشکل در کنار اعضا برنامه مشخصی را برای اعضا تدوین کرده است.

رمضانی بیان کرد: برای افزایش سطح ارتباط اعضا، شهرها را به محلات تقسیم کردیم که برای هر محله برنامه حلقه معماران با محوریت مباحث تمدن شناسی، مبانی انقلاب و نقش مادری اجرایی می‌شود.

او بار دیگر با تاکید بر موضوع ارتباطات خاطرنشان کرد: اعضا با حرکت در مسیر طراحی شده خود به الگویی تبدیل می شوند که در ارتباط با دیگر افراد، دیگر مادران می‌توانند بهترین‌های هر حوزه همچون تربیت فرزند را به عنوان یک الگو انتخاب کنند.

این عضو تشکل مدار مادران انقلابی، ادامه داد: یکی از روش‌های انتقال مفاهیم و تجربیات، برگزاری روضه‌های حضرت زینب است که در کنار آن پویش‌های مختلفی متناسب با فضای جامعه کشور و فضای بین الملل و معرفی کتاب در راستای کتابدانی و مهاورت آموزی مادران در کنار فرزندان در دستور کار است.

او در رابطه با بخش مهارت آموزی مادران و فرزندان تصریح کرد: مادران در کنار یکدیگر مهارت‌های مختلفی را یاد می‌گیرند و برخی از این مهارت‌ها که برای کودکان است را به آن‌ها منتقل می‌کنند و مادران در کنار فرزندان خود رشد خواهند کرد.

رمضانی معتقد است، تشکل مدار مادران انقلابی با بلندگو فرزندآوری را تبلیغ نمی‌کند و تنها با افزایش مهارت مادران، افزایش ارتباط مادران جامعه با یکدیگر و افزایش سطح توان مسئولیت پذیری در جامعه به افراد نشان می‌دهد که فرزندآوری در تضاد با رشد بانوان در جامعه نیست.

او در انتها با بیان اینکه مادران و تشکل در بزنگاه‌های جامعه در کنار یکدیگر هستند، گفت:مسیر ما در راستای رسیدن به قله است، قله‌ای که مادر در کنار فرزندان خود باید به آن برسد و این قله رشد و تعالی جامعه در راستای رسیدن به خانواده در تراز انقلاب و مبانی آن است.

کد خبر: 70521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =