تولید ۲۶۵ هزار نسخه الکترونیکی در مراکز درمانی زنجان

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت با بیان اینکه تولید نسخه الکترونیک توسط پزشکان از ۵۷ درصد در سال گذشته، به ۸۲ درصد در سالجاری رسیده است، گفت: ۲۶۵ هزار نسخه در ۵ ماه ابتدای سالجاری بصورت الکترونیکی تولید شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر علی محمدی با بیان اینکه طرح حذف دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی از سال ۹۷ در استان زنجان آغاز شده است، گفت: هم اکنون ۸۰ درصد نسخ درمانی تامین اجتماعی به صورت الکترونیکی است.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون در مراکز ملکی تامین اجتماعی و مراکز درمانی طرف قرارداد با تامین اجتماعی استان صد در صد نسخ نویسی به صورت الکترونیکی انجام می شود، اظهار کرد: حذف دفترچه های درمانی تامین اجتماعی از آبان ماه سال ۹۷ آغاز شده که در حال حاضر ۸۲ درصد نسخ در استان به صورت الکترونیکی صادر می شود و ۶۲ درصد پزشکان نیز در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در وضعیت کنونی و بحران کاغذ در دوران تحریم، بهترین گزینه اعتماد به خودباوری و تکیه بر ظرفیتها و توانمندی‌های جوانان غیور این مرز و بوم است  گفت: این طرح ضمن ایجاد پرونده الکترونیک بیماران، صرفه جویی هنگفتی در مصرف کاغذ و کاهش هزینه‌های تولید دفترچه درمانی را به همراه داشته است.

وی با ابراز اینکه هم اکنون ۵۲ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه درمانی تامین اجتماعی هستند، اذعان کرد: تولید نسخ الکترونیکی برای بیماران از هدر رفت هنگفت کاغذ و هزینه‌های تولید دفترچه درمانی جلوگیری می کند.

دکتر محمدی با اشاره به آمار نسخه‌نویسی الکترونیکی در استان خاطر نشان کرد: سال گذشته بیش از ۷۲۰ هزار نسخ کاغذی و الکترونیکی نوشته شده حدود ۴۰۷ هزار نسخ یعنی۵۷ درصد نسخه‌های تولید شده الکترونیکی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در ایام کرونا تولید نسخ الکترونیکی در استان افزایش یافته است، عنوان کرد: با هماهنگی های انجام شده در ۵ ماهه ابتدای امسال از ۲۶۵ هزار نسخ تولید شده در استان ۲۰۹ هزار یعنی حدود ۸۰ درصد نسخه ها الکترونیکی نوشته شده و این در حالیست که در ۶ ماهه ابتدای سال گذشته، تنها ۳۷ درصد نسخ الکترونیکی بوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به مزایای نسخ الکترونیکی خاطر نشان کرد: نسخه پیچی به صورت الکترونیکی به سود پزشک و بیمار است؛ بطوریکه اعمال کنترل لازم و پیشگیری از تداخل دارویی، افزایش سرعت و دقت بیشتر در زمان صدور نسخه، عدم نیاز به چاپ دوباره دفترچه، امن و محرمانه بودن اطلاعات بیمار از محسنات این طرح بوده و همچنین از خطای احتمالی که در نسخ کاغذی در زمان تحویل دارو وجود داشت پیشگیری شده و تسهیل در استعلام استحقاق درمان و عدم مراجعه بیمه شده به شعب و نظارت دقیق بر روند ارائه خدمات درمانی و رصد و کنترل های مالی از جمله مزایای نسخ نویسی الکترونیکی است.

کد خبر: 1481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =