مزایایی که طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی دارد

 سرپرست مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: حذف شدن اشتباه خوانش در نسخه پزشک و دست به دست نشدن دفترچه در شرایط کرونایی از جمله مزایای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، محمود فروزنده با بیان اینکه طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی از سال ۹۷ در استان آغاز شده است، اظهار کرد: در این طرح نیازی به دفترچه وجود ندارد، پزشک با وارد کردن کد ملی، اطلاعات بیمار را رصد کرده و داروهای مورد نظر را در سیستم ثبت می‌کند و هنگام تحویل دارو نیز با وارد کردن کد ملی نسخه مورد نظر در اختیار داروخانه قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با یک کد ملی یا شماره تامین اجتماعی، فرد می‌تواند نسخه خود را در هر مرکز درمانی دریافت کند، در نتیجه سوابق بیمار در سیستم باقی مانده و در مراجعات مکرر شامل سونوگرافی، رادیوگرافی و ... برای وی دارو تجویز شود.

فروزنده افزود: در حال حاضر ۱۷۸ مطب طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی و ۱۶ درمانگاه از ۱۸ درمانگاه استان، مراکز پاراکلینیک و تمامی داروخانه‌های استان به این طرح ملحق شده‌اند.

وی با بیان اینکه از ۵۵ هزار نسخه کاغذی و الکترونیک طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی استان در آبان‌ماه سال‌جاری، ۳۲ هزار و ۷۰۰ نسخه به‌صورت الکترونیک تجویز شده است، افزود: این رقم حدود ۶۱ درصد نسخه الکترونیک را تشکیل می‌دهد.

سرپرست مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: می‌توان گفت که ۹۸ درصد پزشکان طرف قرارداد تامین اجتماعی وارد این طرح شده‌ و پیش‌بینی می‌شود اگر مشکل خاصی پیش نیاید سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال موفق به حذف دفترچه به‌صورت کامل شود، به‌علاوه به متقاضیان طرح نسخه الکترونیک وام ۴۰ میلیون تومانی اختصاص می‌یابد.

فروزنده با بیان اینکه یکی از مزیت‌های این سیستم اعلام تداخلات دارویی است، یادآور شد: طی این روند، اگر تداخل دارویی در داروهای بیمار مشاهده شود، به وی اطلاع داده خواهد شد.

وی حذف شدن اشتباه خوانش در نسخه پزشک را یکی از فواید دیگر این طرح عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس راهنماهای بالینی برای هر بیماری، روند درمانی به شیوه قانونی طی شده و جلوی درخواست‌های غیر قانونی بیمار برای تجویز دارو گرفته می‌شود.

سرپرست مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اگر داروخانه‌ای چند قلم از داروی بیمار را داشته و مثلا یک قلم آن دارو را نداشته باشد، مجدد نیاز به نسخه جدید نیست و مابقی آن را می‌تواند از داروخانه دیگر تهیه کند.

فروزنده دست به دست نشدن دفترچه در شرایط کرونایی را یکی از مزیت‌های مهم این طرح دانست و خاطرنشان کرد: اشکال این طرح سرعت پایین اینترنت کشور است که باید مرتفع شود.

کد خبر: 2969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =