قطعه سازان ایرانی به سمت تولید قطعات خودروی برقی حرکت کنند

یک فعال صنعت قطعه گفت: جهان در حال حرکت به سمت خودروهای سبز و برقی است بنابراین قطعه سازان ایران باید به این سو حرکت کنند.

علی‌اکبر جوان‌روح یک فعال صنعت قطعه در گفتگو با آتیه آنلاین بیان کرد: شرایط برای صنعتگران داخلی بسیار سخت شده است و به نظر می‌رسد از شرایط روز دنیا عقب مانده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه صنعت خودروی دنیا در حال حرکت به سمت تولید خودروهای سبز و برقی است، عنوان کرد: متاسفانه در داخل، فناوری مورد نیاز برای حرکت به سوی قطعات خودروهای برقی وجود ندارد.

جوان‌روح افزود: صنعتگران باید از تولید قطعات خودروهای سوخت فسیلی، به سوی محصولات با فناوری جدید حرکت کنند.

وی بیان کرد: اگر به‌دنبال رشد هستیم، باید همراه با جامعه جهانی جلو برویم، در غیر این صورت، درجا خواهیم زد، وضعیتی که امروز به آن دچار هستیم.

این فعال صنعت قطعه یادآور شد: اگر دانش جدید مورد نیاز در حوزه موتورهای الکترونیکی را به‌دست می‌آوردیم، می‌توانستیم در تولید ژنراتورها هم موفق‌تر عمل کنیم، زیرا این قطعه برای ژنراتورها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت: برای تحقق تغییرات در قطعه‌سازی و خودروسازی باید سطح سواد صنعتی ما بالا برود.

جوان‌روح عنوان کرد: قطعه‌سازان بین‌المللی به‌طور دائم در حال تحقیق و توسعه (R&D) و پیشرفت هستند، در حالی که صنعتگر ما در داخل فقط در ظاهر به این موضوع می‌پردازند.

وی افزود: اگر در صنعت و تولید به‌دنبال ابتکار و خلاقیت نباشیم، راه به‌جایی نخواهیم برد و نمی‌توانیم خودرو با علم روز تولید کنیم.

این فعال صنعت قطعه یادآور شد: اگر تولیدکنندگان ایرانی به فکر تحقیق و توسعه نباشند، محصولات تولیدی‌شان فقط در بازار داخل به فروش می‌رسد و تقاضای دیگری نخواهد داشت.

وی گفت: شرکت‌های خودروساز و زنجیره تامین آنها در سطوح جهانی، سال‌هاست تولید خودروهای برقی را آغاز کرده‌اند و با وجود اینکه حاضر به تامین مواد اولیه قطعات خودروهای برقی هستند، اما طرف ایرانی پیشنهادات آنها را با احتیاط بررسی می‌کند.

کد خبر: 42318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =