اورژانس؛ قلب بیمارستان

پزشک اورژانس بیمارستان تامین اجتماعی شفا سمنان، بخش اورژانس را قلب بیمارستان توصیف کرد که حیاتی‌ترین خدمات درمانی در این بخش ارائه می‌شود و کادر درمان اورژانس با وجود سختی‌ کار این بخش که از سویی ناشی از خصیصه فعالیت اورژانس‌ها بوده و از سوی دیگر به دلیل افزایش مراجعه کننده‌های کرونا ایجاد شده است، وظایف حرفه‌ای خویش را به نحو احسن ایفا می‌کنند.

دکتر سیده هاجر کسائیان در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، افزود: اورژانس این مرکز درمانی دارای ۱۲ پزشک عمومی، یک پزشک طب اورژانس و ۱۸ پرستار ارشد است و خدمات این بخش در دو بخش عمومی و کرونایی ارائه می‌شود که قسمت عمومی با ۱۲ تخت و قسمت کرونا با ۹ تخت بستری به بیماران ارائه خدمت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعداد مراجعه به بخش اورژانس در ماه‌های اخیر ۳ برابر شده است، اظهار کرد: روزانه حدود ۵۰۰ بیمار به اورژانس مراجعه می‌کنند که بسیاری از درمان سرپایی استفاده کرده و برخی نیز تحت‌نظر و بستری می‌شوند.

پزشک اورژانس بیمارستان شفا با اشاره به ارتقای خدمات اورژانس در یک سال اخیر، گفت: با فعال شدن متخصص طب اورژانس تقریبا تمامی بیماران تروما که برای دریافت خدماتی مانند گچ‌گیری و آتل‌بندی به سایر مراکز ارجاع داده می‌شدند، در همین مرکز رسیدگی و درمان می‌شوند.

کسائیان تصریح کرد: از طرفی حضور متخصص طب اورژانس سبب شده است تا بیماران در شیفت صبح بسیار سریع‌تر و دقیق‌تر تعیین تکلیف شوند و مدیریت بیماران تروما به گونه‌ای مناسب و حرفه‌ای انجام می‌شود.

وی یکی از مهمترین چالش‌های بخش اورژانس را کمبود نیروی انسانی عنوان کرد و افزود: با توجه به افزایش حجم مراجعه و نیز ابتلای برخی از همکاران به سویه‌های کرونا و استفاده از مرخصی استعلاجی، متاسفانه با کمبود شدید نیروی کار به ویژه پرستار در بخش اورژانس مواجه هستیم. هرچند مشارکت همکاران در رسیدگی به بیماران، این کمبود نیرو را متوجه مراجعه کننده‌ها نمی‌کند، اما استمرار آن سبب خستگی روانی و جسمانی همکاران می‌شود.

پزشک اورژانس بیمارستان شفا با بیان اینکه تقریبا تمامی پرستاران این بخش به ویروس امیکرون آلوده شده‌اند، اظهار کرد: فعالیت در بخش اورژانس متحمل وظایف سنگین و سختی کار است؛ زیرا اورژانس محلی برای مراجعه بیماران بدحال بوده و خدمت‌رسانی فوری به این بیماران مستلزم تلاشی مضاعف است که می‌تواند توام با اضطراب و تنش باشد؛ از طرفی با شیوع کرونا، میزان مراجعه به بخش اورژانس چندین برابر شده است که رسیدگی به این تعداد از بیماران سختی‌های خود را دارد.

کسائیان گفت: این درحالی است که متاسفانه همچنان قول افزایش فوق‌العاده ویژه پرستاران داده می‌شود که هنوز اجرا نشده است؛ به طور حتم پرداخت فوق‌العاده ویژه می‌تواند اختلاف زیاد دریافتی پرستاران اورژانس با علوم‌پزشکی را کاهش دهد. این اختلاف به گونه‌ای است که کل حقوق، اضافه‌کار و پرکیس همکاران پرستار به اندازه تنها حقوق همکاران علوم‌پزشکی است.

وی تصریح کرد: کادر درمان تامین‌اجتماعی با وجود همه این مشکلات و سختی کار، اما با تمام قوت و قدرت وظایف خود را ایفا می‌کند و امید که روزی تمام این شرایط سخت تمام شود.

کد خبر: 47165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =