نقش تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در تحقق شعار سال

«صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مسیر تحقق شعار سال تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای افزایش مشارکت مردمی در جهش تولید نقش‌آفرینی ویژه‌ای خواهند داشت.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرتضوی در نشست تخصصی جایگاه‌شناسی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی در توسعه اقتصادی کشور و تحقق شعار سال گفت: جهش تولید چرخ‌های اقتصاد کشور را به حرکت در آورده و سرانه درآمد ملی را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: برای تحقق شعار سال نیازمند اصلاحات ساختاری و فاصله گرفتن از تصدی‌گری دولت در اقتصاد هستیم، به گونه‌ای که نقش حاکمیت در اقتصاد کشور صرفا به سیاست‌گذاری و نظارت محدود شود و اقتصاد به دست مردم و بخش خصوصی واقعی اداره شود.

مرتضوی تعاونی‌ها را زمینه‌ساز جلب مشارکت مردم و تجمیع سرمایه‌های خرد آنها با هدف رونق تولید دانست و اضافه کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اثرگذارترین دستگاه‌های دولت برای ترغیب مشارکت مردم در توسعه اقتصادی است.

مرتضوی با تاکید بر اینکه مشارکت کارگران در افزایش بهره‌وری به کار گرفته شود، افزود: باید چارچوبی برای تشویق کارگرانی که به افزایش بهره‌وری کمک می‌کنند در نظر گرفت.

وزیر کار با بیان اینکه کارگر در ایران اسلامی صاحب اندیشه و اراده است، تأکید کرد: کارگران کشور همواره مرز خود را با دشمن تعیین کرده و در چارچوب اهداف عالیه توسعه نظام اسلامی گام برداشته‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: کارگر و کارفرما از ارکان تحقق شعار سال هستند و و دولت هم از همگرایی و تعالی تولید کشور حمایت می‌کند.

مرتضوی با تاکید بر نقش تشکل‌ها در افزایش مشارکت مردم، افزود: از دیدگاه‌های وسیع و اثربخش و نیز انتقادات سازنده تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای رونق تولید استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تشکل‌ها به منظور بهبود وضع اقتصادی و معیشتی کارگران و حفظ منافع آنها شکل گرفته است، گفت: حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در مراجع تصمیم‌ گیر اعم از شورای عالی کار، سازمان تامین اجتماعی، شورای عالی حفاظت فنی، شورای عالی اشتغال و مراجع تشخیص و حل اختلاف می تواند در دفاع از حقوق و مطالبات جامعه کارگری و کارفرمایی مثمرثمر باشد.

وزیر کار همچنین از همراهی ویژه و حضور تشکل‌ها در مراسمات هفته گرامیداشت مقام کارگر تقدیر کرد.

کد خبر: 70211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =