۸۵۳ میلیارد تومان مطالبات معوق داریم

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: این اداره کل ۸۵۳ میلیارد تومان مطالبات معوق دارد که از این میزان یک سوم آن بدهی بخش دولتی است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی بوشهر، عباس دیری در نشست با نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اهمیت دریافت به موقع این مالبات در راستای ارائه خدمات رسانی بهتر به جامعه هدف سازمان انتظار می‌رود بخش‌های مختلف دولتی و غیردولتی بتوانند در اسرع وقت نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند.

وی بیان کرد: از مجموع جمعیت یک میلیون و ۲۷۰ هزار نفری استان بوشهر ۷۸ درصد آن زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که از این میزان ۳۴۳ هزار نفر بیمه شده اصلی هستند.

دیری ادامه داد: تا اسفندماه سال ۱۴۰۰ ماهانه ۱۵۶ میلیارد تومان هزینه‌های تامین اجتماعی استان بوشهر بوده است که از خردادماه میزان افزایش‌ سال جاری همراه با تفاوت ماه‌های فروردین و اردیبهشت اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ هزار کارگاه فعال استان بوشهر در پوشش تامین اجتماعی قرار دارند، اظهار کرد: شمار افراد دریافت کننده بیمه بیکاری در استان بوشهر یکهزار و ۷۰۰ نفر است که پرداختی این افراد ماهانه هفت میلیارد تومان است.

دیری ادامه داد: اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر در نیمه دوم سال گذشته با بررسی سه شاخص عملکردی رتبه‌های اول تا دوم سازمان را کسب کرد که این موفقیت ارزشمند با همراهی همه کارکنان محقق شده است.

وی یادآور شد: در چند ماه اخیر اجرای طرح ۳۰۷۰ با هدف ارائه خدمات به صورت غیرحضوری از اولویت‌های مهم بوده است که شمار قابل توجهی از مراجعه جامعه هدف را کاهش داده شده است.

دیری اظهار کرد: بازنشستگان تامین اجتماعی در استان بوشهر انتظار دارند افزایش دریافتی آن از سوی دولت بزودی تصویب شود.

وی افزود: کانون های بازنشستگان تامین اجتماعی در استان بوشهر فضای فیزیکی ندارند که انتظار است این مهم با مساعدت مسئولان استان بوشهر در محدوده شهرک نیایش بزودی محقق شود تا کانون یاد شده از دفتر مستقل برخوردار شود.

دیری یادآور شد: در بحث بیمه ملوان و صیادان قانون نیازمند به روز سانی است زیرا در این بخش استان بوشهر هفت هزار بیمه شده دارد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: در موضوع مطالبات معوق اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر باید مدیریت مناسبی صورت گیرد تا بخش‌های مختلف بتوانند بدهی خود را پرداخت کنند.

کد خبر: 51128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =