پرداخت ۴۴۰ فقره کمک هزینه ازدواج به بیمه‌شدگان مشمول تامین‌اجتماعی در گیلان

سرپرست اداره کل تامین‌اجتماعی گیلان از پرداخت افزون بر ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک هزینه ازدواج در قالب ۴۴۰ فقره سند تعهداتی به بیمه‌شدگان اجباری مشمول تامین‌اجتماعی گیلان به شکل غیرحضوری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان گیلان، کیوان مرتضوی با بیان اینکه کمک هزینه ازدواج در زمره تعهدات کوتاه‌مدت سازمان قرار داشته و به بیمه‌شدگان اجباری (مشمولین قانون کار) تعلق می‌گیرد افزود: بیمه‌شدگانی که در طول ۵ سال قبل از ازدواج حداقل دارای دو سال بیمه‌پردازی باشند و عقد آنها دائمی و برای اولین بار باشد می‌توانند از این تعهد، معادل یک ماه دستمزد مشمول کسر حق بیمه خود برخوردار شوند.

وی همچنین بیان کرد: در دو ماهه نخست سال‌جاری در سطح شعب تابعه تامین‌اجتماعی گیلان تعداد ۴۴۰ فقره سند تعهداتی کمک هزینه ازدواج صادر و بابت ارائه آن دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به مشمولین پرداخت شده است .

سرپرست اداره کل تامین‌اجتماعی استان گیلان، گفت: تمامی فرایند درخواست‌، ارائه مدارک، معرفی شماره حساب و بررسی و واریز مبلغ این تعهد بدون نیاز به مراجعه انجام شده و مشمولین می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir و بارگذاری مدارک و تکمیل اطلاعات از آن بهره‌مند شوند.

در صورتی که زوجین هر دو دارای شرایط قانونی باشند این کمک هزینه به هر دو نفر تعلق خواهد گرفت .

کد خبر: 61078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =