برخورداری ۵۲۲ زندانی خراسان‌شمالی از آموزش‌های مهارتی

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی گفت: ۵۲۲ زندانی در سه ماهه نخست سال جاری از ۱۰۶ هزار و ۷۱۸ نفر ساعت آموزش مهارتی بهره‌مند شدند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، احمد غلام‌زاده با بیان اینکه ۳۶ هزار و ۵۸۰ نفر ساعت برای ۲۵۱ نفر از مددجویان زندانی استان در بهار امسال ارائه شد گفت: این مددجویان در حرفه‌های تعمیرکار دستگاه‌های سردکننده، نوغانداری، تعمیر خودرو و جلوبندسازی، پرورش قارچ، بنایی، گچکاری ساختمان، لوله‌کشی لوله‌های پلیمری و سرویس‌کار خودرو در شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین آموزش دیدند.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی افزود: همچنین در این مدت؛ ۲۸۱ نفر از مددجویان زندانی به میزان ۷۰ هزار و ۳۶۸ نفرساعت آموزش‌های مهارتی را در قالب آموزش در محیط واقعی کار در حرفه‌های آشپزی، خیاطی مردانه، قالیبافی، صنایع دستی، نانوایی سنتی در شهرستان شیروان و حرفه‌های جوشکاری و درودگری را در شهرستان اسفراین فرا گرفتند.

وی بیان کرد: بر این اساس تاکنون ۵۷ درصد از تعهدات آموزش مهارت به زندانیان استان محقق شده است.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی ۹ مرکز آموزشی در بخش دولتی دارد و شمار آموزشگاه‌های بخش خصوصی هم بیش از ۳۰۰ باب آموزشگاه است.

کد خبر: 61719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =