۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 68424

لزوم بازنگری در سهم بیمه پرداختی کارفرمایان لب مرز

سید محمدعلی حقی، مدیرعامل کارخانه چینی بهداشتی شرکت نوین‌سرام کویر
لزوم بازنگری در سهم بیمه پرداختی کارفرمایان لب مرز

سهم بیمه پرداختی توسط کارفرمایی که لب مرز کارگری را به کار می‌گیرد، باید کمتر از سهم بیمه نیروی به کارگرفته شده در مرکز استان تهران باشد.

کارخانه چینی بهداشتی شرکت نوین‌سرام کویر اوایل به‌دلیل نبود مواد اولیه و مصالح و آشنایی محدود پرسنل به تولید سرامیک کار سخت پیش می‌رفت. سه سال اول مشابه محصولات موجود در کشور تولید محصول داشتیم. پس از آن تولید محصول مشابه محصولات خارجی در دستور کار شرکت قرار گرفت. این پروژه نسل دوم محصولات ما بود. در ادامه کار، قالب‌سازی به‌عنوان نسل سوم محصولات به خط تولید کارخانه اضافه شد. خوشبختانه با تداوم این رویکرد نزدیک ۱۷سال است ضمن ایجاد نوآوری و تولید نسل‌ جدیدی از محصولات، تلاش ما بر این بوده که در شکل‌گیری اشتغال‌زایی پایدار در منطقه ایفای نقش داشته باشیم.

یکی از مسائل که به نظر می‌رسد نیاز به بررسی مجدد دارد این است که سهم بیمه پرداختی توسط کارفرمایی که لب مرز کارگری را به کار می‌گیرد، باید کمتر از سهم بیمه نیروی به کارگرفته شده در مرکز استان تهران باشد. بیشترین میزان بیمه‌پردازی در استان تهران و چند استان برخوردار قرار دارد. اگر بیمه پرداختی در این شهر به ۳۲ یا ۳۵درصد افزایش یابد، در مقابل در شهرهای کم‌برخوردار می‌تواند به‌صورت پلکانی به ۱۵، ۱۰ و ۵‌درصد کاهش پیدا کند.

من نزدیک ۴۰ سال است در فضای کسب‌وکار فعالیت دارم. تعامل سازمان نسبت به ۱۰ تا ۲۰سال گذشته خیلی بهتر شده است. اما در شرایط کنونی سازمان تمایل دارد با کارفرمایان سر میز هم‌اندیشی و تعامل بنشیند و حرف کارفرما را بشنود. در حال حاضر بعضی از کارمندان این سازمان در زمان بروز مشکل، با بهانه آوردن سیستمی بودن فرایندها، اشتباهات خود را به آنلاین ‌شدن خدمات منتسب می‌کنند. مثلاً در مورد نیرویی که ترک کار کرده و از کارگاه ما خارج شده و نامه ترک کار او از سوی کارگاه صادر شده، پس از چند سال، سازمان مدعی می‌شود که حق‌بیمه این فرد پرداخت نشده و بابت این مسئله کارگاه مجبور به پرداخت جریمه سنگین می‌شود. کارشناسان حوزه حسابرسی باید آموزش داده شوند و فرایندها شفاف‌تر شوند.

شفافیت قانون، آموزش کارشناسان و فهم اینکه شکوفایی اقتصاد جهان مرهون افراد کارآفرین است یک امر بدیهی است. اگر می‌خواهیم کشور از این گذرگاه‌های سخت اقتصادی عبور کند تنها راه آن رشد تولید ناخالص داخلی، اکرام و احترام کارآفرین و حمایت از آن‌ها است.

کارخانه چینی بهداشتی شرکت نوین‌سرام کویر در سال ۱۳۸۳ تأسیس شد، سال ۱۳۸۶ به بهره‌برداری رسید و از آن زمان تا امروز تداوم فعالیت دارد.

کد خبر: 68424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =