شاخص کل بورس حمایت کوتاه مدت خود را از دست داد

 روز دوشنبه (دهم اردیبهشت‌ ماه) شاخص کل بورس با افت ۳ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۸۱ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با کاهش ۳.۷۴۲ واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۸۱ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با افت ۶۷۹ واحدی در محدوده ۷۵۶ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۷.۲ میلیارد ورقه سهم طی ۳۶۱ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۵.۲ میلیارد تومان معامله شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، صنایع ملی مس ایران، معدنی‌و صنعتی‌ چادرملو، معدنی و صنعتی گل گهر بیشترین تاثیر منفی ونمادهای سایپا، کشتیرانی جمهوری اسلامی و ایران‌خودرو بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد یک واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۹.۵ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۱۹۶ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای مجتمع جهان فولاد سیرجان، پویا زرکان آق دره و مجتمع صنعتی آرتاویل تایر، بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای تجلی توسعه معادن و فلزات، سپیدار سیستم آسیا، توکا ریل و پتروشیمی مارون بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که شاخص کل حمایت کوتاه مدت خود را از دست داده است. در صورتی که این شکست تثبیت شود، روند کوتاه مدت آن نزولی خواهد بود. درحالی که شاخص هم‌وزن در نزدیکی حمایت کوتاه مدت خود قرار دارد. در صورت عدم شکست حمایت فوق، روند کوتاه مدت آن صعودی خواهد بود. همچنین امروز نمادهای شاخص‌ساز عرضه بیشتری به نسبت نمادهای کوچک و متوسط داشته‌اند. از سویی ارزش معاملات خُرد عدد نیز ۴۳۶۶ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۶ درصد و نسبت به میانگین ماهانه ۷ درصد کاهش داشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، ورود نقدینگی حقیقی (خرید حقیقی از حقوقی) به ارزش ۹۶ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. اما امروز برای دومین روز متوالی بازار شاهد خروج نقدینگی حقیقی به ارزش ۱۱۹ میلیارد تومان بوده است. این درحالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۱۴۷۶ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. امروز نیز با ورود ۱۵۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی برای ششمین روز متوالی به صندوق‌های درآمد ثابت، دریافت سود ثابت همچنان مورد استقبال حقیقی‌ها قرار دارد. در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه، در حال افزایش است.

ارزش صف‌های خرید ۱۲۵ میلیارد تومان است که کاهش ۶۰ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش با افزایش ۲۲ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۲۰۲ میلیارد تومان قرار دارد.

کد خبر: 70255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =