استقرار نسخه الکترونیک مانند طرح تحول سلامت است

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی طرح نسخه الکترونیک و حذف دفترچه درمان را از طرح‌های ملی و در حد طرح تحول سلامت برشمرد که نتایج آن میتواند منجر به ارتقای سطح سلامت مردم شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین، دکتر امیرعباس منوچهری در نشست خبری مشترک سازمان تامین اجتماعی و سازمان نظام پزشکی که با محور «جزییات حذف دفترچه‌های درمان» هم اکنون در ستاد مرکزی این سازمان در حال برگزاری است، گفت: بحث نسخه الکترونیک به نوعی با بحث حذف دفترچه ادغام شده است؛ اما این دو طرح جدا از هم است که به موازات هم پیش می‌رود.

وی اظهار کرد: خدمات الکترونیک تکلیفی است که در برنامه ششم توسعه بر عهده متولیان امور گذاشته شده است و سازمان تامین اجرای برای تحقق آن گام‌های موثری برداشته است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به توقف انتشار چاپ دفترچه‌های درمان از اول اسفند تصریح کرد: با استمرار مسیر حذف دفترچه و نسخه الکترونیک به سمت عملیاتی شدن پرونده الکترونیک سلامت پیش می‌ رویم.

معاون درمان سازمان تامین‌اجتماعی تصریح کرد: اما در بدو امر نسخه الکترونیک، سخت‌گیری زیادی نمی‌شود و به مرور فرآیندها آغاز خواهد شد. اکنون هر بیماری که مراجعه می‌کند از طریق شماره موبایل ارائه شده، کد رهگیری تولید می‌شود که این خدمت نیز در مراحل بعدی تکمیل خواهد شد.

منوچهری درخصوص اینکه برخی از مراکز از پذیرفتن شناسنامه بیماران خودداری کرده‌اند، گفت: این مسئله مورد تایید ما نیست و اگر کسی دارای دفترچه است طبق روال با دفترچه خود باید پذیرش شود و در غیر این صورت از طریق کارت ملی یا شناسنامه احراز هویت می‌شود و حتی جلد دفترچه تمام شده نیز یکی از مدارک قابل قبول برای احراز هویت افراد به شمار می‌رود.

کد خبر: 8665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =