دپارتمان مشاغل خانگی راه اندازی می‌شود

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در شورای مهارت استان مازندران گفت: ۱۴۰۰  مرکز جوارکارگاهی با هدف مهارت آموزی در کشور و دو دپارتمان مشاغل خانگی و چوب در استان راه اندازی می شود.

به گزارش آتیه آنلاین از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان در بیست و دومین سفر استانی در جلسه شورای مهارت استان مازندران حضور یافت.

بنابراین گزارش، معاون وزیر کار در این جلسه گفت: باید به توسعه پایدار نگاه همه جانبه شود و توسعه بدون انسان و مهارت معنایی ندارد.

۱۴۰۰ مرکز آموزش مهارتی جوانان در کشور راه اندازی می شود

هاشمی ادامه داد یک هزار و۴۰۰ مرکز آموزش جوانان با هدف مهارت آموزی در کشور و در شهرک‌های صنعتی و واحدهای بزرگ صنعتی راه اندازی خواهد شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: جایگاه فعلی مهارت در کشور باید ارتقا یابد زیرا همه به دنبال نیروی کار ماهر هستند، نیروی مهارت دیده ای بیکار نمی ماند.

وی تصریح کرد: باید کار فرهنگی در حوزه مهارت صورت گیرد تا  اقبال جامعه به سمت مهارت آموزی رود.

هاشمی تاکید کرد: باید افکار نو و جدید را به جامعه تزریق کرد و به انسان ها کرامت و ارزش داد و نگاه ها را به مهارت تغییر داد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: باید در زمینه مهارت آموزی به «اجماع ملی» رسید و از آنجایی که «مدارک مهارت» این سازمان دارای «اعتبار جهانی» است باید به آن ارج نهاد و توجه ویژه کرد.

هاشمی اظهار داشت: آموزش های مهارتی با توجه به نیاز سرزمینی و منطبق با نیاز بازار کار هر منطقه متفاوت خواهد بود و یکی از راه های برون رفت از معضل بیکاری در جامعه توجه به زنان و مشاغل خانگی آنان است که باید در این زمینه گامی اساسی برداشت.

وی تصریح کرد: در این راستا به صورت پایلوت در این استان «دپارتمان مشاغل خانگی یا مرکز تخصصی مشاغل خانگی تشکیل» خواهد شد تا نرخ بیکاری بانوان کاهش یابد.

هاشمی در ادامه از تشکیل «مرکز تخصصی آموزش چوب ایران» در استان با توجه به ظرفیت پوشش جنگلی استان خبر داد.

احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در جریان این نشست با تاکید بر اینکه توجه ویژه به ظرفیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای رفع مشکل بیکاری ضروری است، از کم‌توجهی به مهارت‌آموزی مرتبط با نیاز بازار کار به عنوان مهم‌ترین چالش اشتغال در استان یاد کرد و گفت: مهارت‌آموزی چاره رفع بیکاری در مازندران و تمامی استان‌های کشور است.

کد خبر: 10178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =