۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
کد خبر: 68422

مطالبه کارفرمایان، مانع‌زدایی در مسیر فعالیت کارگاه‌ها

حبیب دوستدار، مدیرعامل شرکت خدماتی تزئین‌کاران پگاه
 مطالبه کارفرمایان، مانع‌زدایی در مسیر فعالیت کارگاه‌ها

یکی  از چالش‌های پیش‌روی کارفرمایان بارگذاری لیست‌های بیمه‌ای کارگاه‌هاست که تأمین‌اجتماعی در این حوزه نیز باید موانع را بردارد. مبلغ پرداخت حق‌بیمه کارگاه ما نزدیک ۲۸.۵ میلیاردتومان است. روز سی‌ام که این مبلغ  پرداخت می‌شود، بلافاصله روی سامانه نمی‌نشیند. به‌خاطر این تأخیر ناخواسته، یک یا دوبار نزدیک۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان جریمه شده‌ایم. تأمین‌اجتماعی می‌تواند از کارفرمایان و پیمانکارانی‌ که در شرایط سخت کنونی و کمبود نقدینگی به فعالیت ادامه می‌دهند، حمایت کند. در صورت حمایت سازمان تأمین‌اجتماعی یک کارگاه ۲۰نفره می‌تواند به ۴۰نفر نیروی انسانی بیمه‌پرداز توسعه پیدا کند.

تبادل رو در روی افکار، عقاید و نقطه‌نظرات بسیار مؤثر است. اما ارتقای سطح تعاملات به عزم و اراده جدی دولت و سازمان تأمین‌اجتماعی نیاز دارد. شعبه ۱۱ و مدیریت آن همکاری بسیار خوبی با ما دارند و با تعامل خوبی که برقرار کردند خوشبختانه ۷۰۰ نیروی انسانی ما در یک شعبه اسکان داده شدند. سال گذشته نقدینگی ما کاملاً قفل شد. با توجه به اینکه بانک‌ها اعتبارات اندکی در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهند، دولت باید برای رشد تولید زمینه اعطای اعتبارات خوب را تسهیل کند. کارفرمایان در سایه حمایت می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. در این صورت به‌مرور با حفظ و بقای پروژه‌ها، تولید در کشور نیز رونق پیدا خواهد کرد.

شرکت خدماتی تزئین‌کاران پگاه در قالب یک هلدینگ فعالیت می‌کند. بسیاری از امور سازمان راه‌آهن در حوزه خرید، تأمین نیروی انسانی و قطعات را انجام داده و با مجموعه خاتم نیز در حوزه مدرسه‌سازی مشغول فعالیت است. همچنین در حال حاضر پیگیر تأمین صفر تا صد احداث یک مدرسه است. علاوه بر این موارد، بخشی از فعالیت شرکت در زمینه تأمین قطعات خودرو و بخشی دیگر در حوزه دام است.

کد خبر: 68422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =