وزارت کار در تامین مالی پروژه‌های نیمه تمام پیشرو است

«علی قناویزچی» مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بودجه و تامین منابع مالی خبر داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیشترین تعداد تامین مالی پروژه را در بسته های ارزش افزایی املاک بین دستگاه های اجرایی دارد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی وامور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قناویزچی با اعلام تامین مالی و تعیین تکلیف ۱۴۸ پروژه نیمه تمام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ارزش این پروژه ها ۵۸ هزار و ۴۱۳ میلیارد ریال است.

وی افزود: در راستای تکالیف معین شده در آیین نامه ارزش افزایی املاک و دارایی های دولت و تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین با تلاش و پشتیبانی معاونت توسعه مدیرت و منابع، سازمان آموزش فنی و حرفه ای، سازمان بهزیستی و ادارات کل دستگاه تابعه این وزارتخانه، شناسایی املاک مازاد در اختیار، پروژه های دارای توجیه و نیازمند به منابع مالی در سطح مراکز استان ها، تعیین تکلیف شدند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بودجه و تامین منابع مالی همچنین بر همکاری های موثر سازمان خصوصی‌سازی کشور تاکید کرد.

قناویزچی افزود: بسته های ارزش افزایی املاک در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب «تامین مالی پروژه های نیمه تمام و دارای اولویت»، «پرداخت بدهی به پیمانکاران» و «تعیین تکلیف وضعیت بهره برداری املاک با قابلیت ارزش افزوده» تقسیم بنده شده اند.

قناویزچی گفت: ۱۱۳ پروژه دارای اولویت با میانگین پیشرفت فیزیکی ۵۷ درصد در موضوعات آموزشی، حمایتی، اداری و ورزشی به ارزش ریالی ۴۰ هزار و ۴۱۳ میلیارد ریال در ۲۸ استان شناسایی شد و مصوبات مربوطه تامین مالی از محل ۱۸۳ ملک مازاد در اختیار ادارات کل استانی ابلاغ شد.

او در ادامه بیان کرد: از این پروژه ها ۲۰ درصد مربوط به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۵۰ درصد سازمان آموزش فنی و حرفه ای ۳۰ درصد سازمان بهزیستی بوده است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باتوجه به وجود پروژه های فاقد توجیه اقتصادی در استان ها تعداد ۳۵ مورد به ارزش ریالی ۱۸ هزار میلیارد ریال در ۱۳ استان براساس مفاد «جز۷ بند الف ماده ۱۲ آیین نامه ارزش افزایی املاک دارایی های دولت» با اخذ مصوبه «توقف پروژه ها» تعیین تکلیف شد.

قناویزچی ادامه داد: ارزش افزایی املاک علاوه بر اینکه موجب توسعه و رونق و تعیین تکلیف پروژه ها است، مزایای دیگری از جمله توسعه اشتغال کارآفرینی و ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان می شود.

وی افزود: طرح ارزش افزایی املاک همچنین با توجه به عرضه املاک مازاد جهت فروش در بازار از روند رشد قیمت املاک جلوگیری می کند.

قناویزچی گفت: مقرر است طی برنامه ریزی انجام شده همه پروژه های در دست اقدام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ستاد و مراکز استان ها تامین مالی شود و برای بهره برداری در اختیار مخاطبین قرارگیرد.

کد خبر: 69855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =