نقش مؤثر سمن‌ها در حوزه کارآفرینی

مدیرعامل مؤسسه خیریه مهر سبحان گفت: نهادهای مردمی به دلیل وسعت ارتباطی که با طیف مختلفی از افراد دارند می‌توانند با توجه به حوزه کاری خود در مسیر توانمندسازی و ایجاد کار و اشتغال برای افراد تحت پوشش گام بردارند.

محمد نوری‌زاده در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با تأکید بر ظرفیت سمن‌ها در توانمندسازی و کارآفرینی گفت: مجموعه ما تلاش دارد که ضمن استعدادیابی کودکان با مشارکت سازمان بهزیستی‌کشور و برگزاری کارگاه رایگان خلاقیت مختص کودکان بتواند کودکان را در مسیر مهارت‌آموزی هدایت کند. همچنین حمایت و توانمندسازی مخترعان و جوانان نخبه را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

او به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای و برگزاری کارگاه‌های مهارت زندگی در این موسسه اشاره کرد و افزود: اینگونه خدمات بستری فراهم می‌کند که نه تنها سطح انرژی و آرامش افراد تحت پوشش ارتقاء پیدا کند بلکه با یادگیری مهارت‌های زندگی، زندگی افراد تحت پوشش نیز کیفی‌تر شود.

نوری‌زاده افزود: افراد تحت پوشش دارای مهارت‌های خاص نیز با حضور در نمایشگاه‌های فصلی موسسه می‌توانند محصولات تولیدی خود را به بازار ارائه کنند.

مدیرعامل خیریه مهر سبحان با اشاره به فراهم‌سازی تخصیص وام قرض‌الحسنه به زنان سرپرست خانوار کارآفرین با مشارکت اداره‌کل زنان و خانواده استانداری گفت: عقد تفاهم‌نامه‌ای با دفتر امور زنان استانداری تهران با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی بستری مناسب برای اشتغال ۱۰۰ زن سرپرست خانوار در فروردین ۱۴۰۲ فراهم کرد.

مدیرعامل خیریه مهر سبحان افزود: خوشبختانه ضمن تجهیزکارگاه‌های مهارت‌آموزی، ‌دوره‌های آموزشی‌ قلمزنی و تراش‌سنگ‌های قیمتی برای زنان سرپرست‌خانوار و معلولان در حال برگزاری است.

نوری‌زاده با اشاره به رونق بازارهای نوین درآمدزایی در دنیای امروز گفت: مؤسسه با ایجاد گروه آموزش بورس و تشکیل تیم تحلیلگران بازار بورس و سرمایه فرصت یادگیری این نوع از درآمدزایی را فراهم کرده است.

وی گفت: خوشبختانه مرکز کارآفرینی اجتماعی جنوب غرب پایتخت با حضور اکثر کارآفرینان تحت پوشش در زمستان اسفند ۱۴۰۱ ایجاد شد. تلاش در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی، روستاهای بشاگرد به عنوان پایلوت موردنظر قرار گرفت و اقداماتی در این زمینه در حال اجراست.

نوری زاده افزود: تیم تولید محتوا با حضور ۱۵ دختر دهه‌هشتادی همراه با آموزش و توانمندسازی ایجاد شده است، علاوه بر این، بسترسازی استعدادیابی و توانمندسازی ۴۰ هزار نفر از دانش‌آموزان مناطق محروم در مهرماه ۱۴۰۲ نیز در دستور کار قرار گرفت.

کد خبر: 69981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =