شارژ اعتبار مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ

«علیرضا عسگریان» معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ۳۰ برابر شدن استفاده مردم از طرح فجرانه کالابرگ (یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی) از زمان اجرای آن خبر داد و گفت: از بامداد روز شنبه اعتبار مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ برای مشمولان شارژ شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عسگریان در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره اجرای مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی بیان کرد:‌ طرح فجرانه که سه‌ماهه است و تا ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد، با استقبال مردم مواجه شده است.

معاون وزیر رفاه گفت: از بامداد شنبه اعتبار مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ برای مشمولان شارژ شده و هر نفر می‌تواند ۱۱ قلم کالای اساسی را با قیمت ۵۲۳ هزار تومان بخرد و ۲۲۰ هزار تومان هم یارانه تشویقی دولت است.

عسگریان تاکید کرد: خرید باید توسط سرپرست خانوار انجام شود اما محدودیت استفاده از کارت وجود ندارد و از هر کارت بانکی می‌توان خرید کرد. ضمن اینکه یک ماه مهلت استفاده از این یارانه وجود دارد. یارانه ۲۲۰ هزار تومانی طرح فجرانه کالابرگ قابل ذخیره شدن برای استفاده در ماه‌های دیگر نیست.

وی از مردم خواست برنامه کاربردی «شما» را روی گوشی موبایل خود نصب کنند تا اطلاعات دقیق درباره طرح فجرانه کالابرگ را به دست آورند.

معاون وزیر رفاه ادامه داد: ۲۲۰ هزار فروشگاه به طرح فجرانه کالابرگ پیوسته‌اند که اسامی و مشخصات و آدرس آنها در برنامه شما درج شده است. همچنین دهک افراد هم در این برنامه بارگذاری شده است.

وی اضافه کرد: افرادی که عضو طرح کالابرگ نیستند می‌توانند طبق روال گذشته در سایت حمایت وزارت کار اعتراض خود را ثبت کنند البته دهک‌بندی‌ها فعلا و تا پایان اجرای این طرح سه‌ماهه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تغییر نخواهد کرد.

عسگریان درباره احتمال تمدید اجرای طرح فجرانه گفت: این طرح سه‌ماهه بود که تا ۱۷ اردیبهشت سال بعد ادامه دارد اما تمدید آن به تامین بودجه مشروط است. به نظر می‌آید در فروردین یا اوایل اردیبهشت درباره تداوم آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

معاون وزیر کار در ادامه بیان کرد: دولت به طور دقیق به دنبال آن است که ابتدا منابع این طرح تعیین و تامین شود و سپس درباره اجرا یا تمدید آن تصمیم خواهد گرفت.

وی همچنین توضیح داد: با کنار گذاشتن شرط خرید حداقل ۲۰۰ هزار تومان برای بهره‌مندی از یارانه مضاعف، استفاده مردم نسبت به قبل ۳۰ برابر افزایش یافت به طوری که اکنون روزانه یک میلیون تراکنش برای خرید از کالابرگ انجام می‌شود.

او گفت: قرار نیست نان به طرح کالابرگ اضافه شود چراکه یارانه بزرگی به آرد و نان داده می‌شود.

عسگریان به فروشگاه‌هایی که در عرضه کالاها با کالابرگ تخلفاتی مرتکب می‌شوند هشدار داد که دسترسی آنها به این طرح قطع خواهد شد. مردم نیز اطلاعات فروشگاه‌های متخلف را به شماره ۶۳۶۹ اعلام کنند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت کار ادامه داد: بیش از ۵۲ میلیون نفر از ۶۱ میلیون نفر که مشمول طرح فجرانه کالابرگ هستند از آن استفاده کردند که معادل ۸۷ درصد می‌شود البته این نسبت در دهک‌های یک تا سه بیش از ۹۰ درصد بوده است.

عسگریان افزود: ۱۰۵۰۰میلیارد تومان یارانه فجرانه کالابرگ اختصاص داده شده و سهم پرداختی مردم ۳۷ هزار میلیارد تومان بوده است.

معاون وزیر رفاه تاکید کرد: مردم به شایعات درباره توقف اجرای طرح توجه نکنند و این طرح تا ۱۷ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با اجرای این طرح تاکنون ۵۰۰ هزار تن از ۱۱ قلم کالا توسط مردم خریداری شده و درواقع به سفره مشمولان رسیده است و نکته مهم آن است که هیچ کمبود کالایی رخ نداده است. این مقدار کالا در قالب ۵۱ میلیون بسته کالایی بوده است. این در حالی است که در دولت گذشته طی ۲ ماه برای توزیع فقط چند میلیون بسته سبد غذایی مشکلات زیادی برای مردم ایجاد شد.

عسگریان توضیح داد: ۲۲۰ هزار تومان فجرانه کالابرگ در واقع نوعی تخفیف است که به مشمولان داده می‌شود بنابراین متقاضیان باید اقدام به خرید و پرداخت بخشی از پول کالا بکنند تا بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

معاون وزیر رفاه افزود: ضرورتی ندارد که مردم حتما ۱۱ قلم کالا را با هم خریداری کنند تا از اعتبار کالابرگ بهره‌مند شوند، بلکه هر قلم را می‌توانند جدا جدا خریداری کنند و در هر بار خرید، از مقدار تخفیف آن استفاده کنند.

کد خبر: 68891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =