تحقق خواسته بازنشستگان تامین‌اجتماعی پس از ۱۳سال

عضو هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: یکی از خواسته‌های بحق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی با اجرای متناسب‌سازی حقوق، پس از ۱۳سال عملیاتی شده است.

علیرضا امیری در گفت‌وگو با آتیه آنلاین اظهار کرد: با توجه به اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در قالب فرمول جدید، شاهد بازخورد بسیارمثبت و رضایتمندی از طرف بازنشستگان هستیم.

وی تصریح کرد: در شرایط امروز و با اجرای موضوع متناسب سازی حقوق بازنستگان، رضایت کامل از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، مجموعه این سازمان و همچنین حمایت‌های کامل وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بین بازنشستگان و کانون ها در کشور ایجاد شده است.

کارستان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی

عضو هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه اظهار داشت: اعتقاد ما این است که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ارتباط با متناسب سازی دست به کارستان زده است و در شرایط اقتصادی موجود و تحریم های مختلف و مشکلات مختلف دولت و سازمان، با پیگیری های کانون عالی و کانون های مختلف استانی و شهرستانی و رایزنی هایی که با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هم پرداخت بخشی از مطالبات سازمان از نهاد دولت مصوب شد و در کنار آن متناسب سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شد.

افزایش ۲.۵ برابری حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی

وی خاطرنشان کرد: اجرای دو مرحله متناسب سازی حقوق بازنشستگان به خوبی انجام شد و در فاصله اسفند ۱۳۹۸ تا فروردین ۱۴۰۰ شاهد افزایش ۲ تا ۲.۵ برابری حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در کشور بوده ایم.

امیری ادامه داد: باید این نکته را در پرداخت مطالبات سازمان از دولت و اجرای متناسب سازی حقوق بازنستگان در نظر داشت که شرایط خاص دولت در تحریم ها و مباحث دیگر اقتصادی حاکم بر کشور عاملی در راستای سخت شدن اجرای این امور بوده است.

وی اضافه کرد: با اجرای متناسب‌سازی شاهد این هستیم در جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی رضایت نسبی از شرایط حاصل شده است.

سیاه‌نمایی در راستای کمرنگ کردن اقدام بزرگ متناسب‌سازی

رئیس کانون کارگران بازنشسته استان مرکزی  در ادامه بیان کرد: البته این نکته در ارتباط با اجرای متناسب سازی گفتنی است که برخی به علت های نامشخص، بدنبال کمرنگ کردن اهمیت اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان به عنوان یک اقدام بسیار بزرگ و سیاه نمایی و شایعه پراکنی در فضای مجازی هستند و به بازنشستگان آدرس غلط می دهند.

امیدواری برای ادامه حضور سالاری در سازمان تامین اجتماعی

وی افزود: با توجه به مدیریت بسیار عالی و اقدامات شایسته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و مجموعه این سازمان در سال‌های اخیر، امیدواری بازنشستگان تامین اجتماعی این است که مدیریت این سازمان در سالهای آینده نیز ابقاء شده و خدمات بزرگ به بازنشستگان و مستمری بگیران، ادامه دار باشد.

این فعال حوزه بازنشستگی و کارگری در پایان اظهار داشت: انتظارات همیشگی بازنشستگان از دولت‌ها در دوره های مختلف این است که به مانند سازمان ها و صندوق های بیمه ای تحت پوشش و حمایت دولت، از سازمان تامین اجتماعی نیز حمایت های لازم بعمل آید.

کد خبر: 15127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =