مدیریت بحران کرونا نیاز به همبستگی اجتماعی دارد

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: ایران و جامعه جهانی نیاز به اتحاد و همبستگی اجتماعی دارند تا بتوانند بحران کرونا را مدیریت کنند.

به گزارش آتیه آنلاین، سیدحسن موسوی چلک با تاکید بر اینکه امروز بیشتر از هر زمانی به همبستگی و دیده‌بانی اجتماعی نیاز داریم، افزود: مددکاران اجتماعی به دلیل انباشت اطلاعاتی که در حوزه های مختلف در اختیار دارند و همچنین ارتباط مستقیم با مردم در همه گروه‌های سنی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای دیده‌بانی اجتماعی و مسائل مرتبط به آن در جامعه هستند.

وی ادامه داد: دیده‌بانی اجتماعی به بهتر شدن سیاست‌گذاری اجتماعی کمک می‌کند تا بتوانیم مدیریت بهینه، قانون‌گذاری مناسب و نظارت بر اسناد و قوانین داشته باشیم و وظایف سازمان‌ها را رصد کنیم که نتیجه آن می تواند به رضایت بیشتر مردم و همبستگی بیشتر در جامعه کمک کند.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: جامعه‌ای که در آن، همبستگی اجتماعی بیشتر داشته باشد در نتیجه رعایت حقوق شهروندی، سرمایه اجتماعی و مشارکت اجتماعی بیشتر است.

موسوی چلک افزود: ما نه فقط در شرایط عادی بلکه در شرایط بحرانی نیز نیاز به دیده‌بانی و همبستگی اجتماعی داریم به همین دلیل این موضوع شعار جهانی مددکاری اجتماعی انتخاب شده است.

برگزاری سومین کنگره بین‌المللی مددکاری اجتماعی

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران در ادامه از برگزاری سومین کنگره بین‌المللی مددکاری اجتماعی در روز هجدهم اسفند ماه جاری خبر داد و گفت: سومین کنگره بین‌المللی مددکاری اجتماعی با موضوع دیده‌بانی اجتماعی با شرکت مهمان‌هایی از ۲۰ کشور از جمله ایتالیا، اتریش، یونان، ترکیه، کانادا، انگلیس و هند به صورت مجازی برگزار می‌شود.

موسوی چلک در گفتگو با ایرنا اضافه کرد: در این کنگره، مهمانانی از کشورهای خارجی از جمله دبیرکل فدراسیون مددکاری اجتماعی، رئیس انجمن جهانی دانشگاه‌های مددکاری اجتماعی و مدیران انجمن‌های مددکاری اجتماعی کشورهای ایتالیا، آفریقای جنوبی و اتریش حضور دارند.

وی با اشاره به ارائه حدود ۳۰ سخنرانی در این کنگره، ادامه داد: هر سال انجمن مددکاری اجتماعی ایران، شعاری را برای سال آینده انتخاب می کند که شعار سال ۱۴۰۰، همبستگی اجتماعی می‌باشد که شعار جهانی نیز است. شعار «من هستم، چون ما هستیم» با توجه به شرایط کرونا انتخاب شده است.

کد خبر: 10458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =