طب سوزنی در ایران هنوز ناشناخته است

یک متخصص طب سوزنی با بیان اینکه بسیاری از مردم از فواید طب سوزنی آگاهی ندارند، اظهار کرد: متاسفانه درباره این طب به درستی اطلاع‌رسانی نشده و همواره نگاه افراط و تفریط نسبت به اثربخشی این طب وجود داشته است.

به گزارش آتیه آنلاین، دکتر مهران خسروی، طب سوزنی را آمیخته‌ای از علم و فلسفه برشمرد و با اشاره به نگرش چینیان باستان نسبت به نظام جهان که مبتنی بر مفهوم «یین» و «یانگ»، است، افزود: بر اساس این جهان‌بینی، در جهان هستی تعادل وجود دارد و یک بیماری زمانی شروع می‌شود که این تعادل برهم ریزد و اساس درمان نیز بازگرداندن این تعادل است.

وی گفت: بعضا شاهد سوءاستفاده‌هایی از این طب و بیان اغراق‌آمیز درمان بیماری‌ها برای جلب مشتری هستیم و از سوی دیگر در نمایان ساختن اثرات واقعی این طب که حتی می‌توان گفت در مواردی شبیه به معجزه است، غفلت کرده‌ایم.

متخصص طب سوزنی تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از مردم درباره گستره خواص طب سوزنی آگاهی ندارند و تصور می‌کنند که این طب تنها برای درمان مشکلاتی مانند چاقی و لاغری و جوان‌سازی پوست به کار می‌رود؛ اما باید گفت، طب سوزنی در درمان بسیاری از بیماری‌ها نتیجه بخش است؛ از درمان سرماخوردگی گرفته تا دردهای ناشی از متاستاز سرطان. همچنین این طب می‌تواند حتی سرعت پیشرفت بیماری‌هایی مانند MS را بگیرد.

خسروی ادامه داد: اما مسئله مهم در انتخاب این طب، الاهم و فی‌الاهم کردن نوع بیماری و نوع درمان است؛ برای مثال درمان بیماری سرماخوردگی با مصرف یک دارو درمان می‌شود؛ اما کسی که سال‌ها درگیر بیماری میگرن است و دارو نیز به او جواب نمی‌دهد، طب سوزنی می‌تواند در درمان او نتیجه‌بخش باشد.

وی گفت: همچنین طب سوزنی از پیشرفت برخی بیماری‌ها جلوگیری کرده و نیاز به جراحی را برطرف می‌کند؛ اما باید توجه داشت در مواردی که تشخیص پزشک، اجبار به جراحی است، نباید از جراحی غفلت شود.

طب گیاهی، مکمل طب سوزنی است

متخصص طب سوزنی با بیان اینکه متاسفانه در ایران از طب سوزنی به صورت ناقص استفاده می‌شود، افزود: زیرا در کنار طب سوزنی باید از داروهای گیاهی استفاده شود و در چین این شیوه متداول است.

خسروی اظهار کرد: بسیاری از مردم چین در مدت شیوع کرونا از داروهای سنتی برای پیشگیری و درمان کرونا استفاده کردند؛ بنابراین می‌توان گفت، چینی‌ها، در کنار قوانین سخت قرنطینه از داروهای گیاهی نیز مدد جستند و حتی برخی از داروهای سنتی چین تنها برای درمان کرونا استفاده می‌شود و این داروها را به سایر کشورها از جمله کشورهای اروپایی صادر می‌کنند.

کد خبر: 10505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =