بلاتکلیفی فیلم‌های نوروز ۱۴۰۰

کمتر از دو هفته  تا نوروز ۱۴۰۰ باقی مانده اما هنوز ترکیب فیلم‌های اکران نوروزی مشخص نشده است.

به گزارش آتیه آنلاین، در اواخر اسفند ۹۸ در حالی که  پیش‌بینی می‌شد سینمای ایران بتواند رکورد فروش سال گذشته را بشکند خبر همه‌گیری کرونا و تعطیلی عمومی، سینماها را در شوک فرو برد. سال گذشته هم‌زمان با اکران نوروزی، سینماها تعطیل شد و اندک آثاری که اکران شدند نیز با اقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو نشدند و به فروش اندک گیشه راضی و تسلیم شرایط موجود شدند؛ امسال نیز در حالی که کمتر از دو هفته تا نوروز باقی مانده نه تنها  ترکیب فیلم‌هایی که قرار است در ایام نوروز روی پرده بروند، در پرده ابهام قرار دارد بلکه اصلا مشخص نیست سینماها باز خواهند بود یا نه.

هر سال بازار رقابت برای رسیدن به اکران نوروزی حسابی گرم بود و کارگردانان و تهیه‌کننده‌ها رقابت زیادی داشتند تا بتوانند آثارشان را به اکران در نوروز برسانند، حالا اما امسال با وجود اینکه در جلسه کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما به ریاست حسین انتظامی، حمایت از اکران فیلم‌های نوروز مصوب شد بازهم  صاحبان فیلم‌ها، با ورود موج چهارم ویروس کرونا و در شرایطی که مخاطبان هنوز از حضور در سالن‌های سینما مطمئن نیستند، چندان تمایلی به نمایش فیلم‌هایشان در نوروز ۱۴۰۰ ندارند.

در واقع با ورود موج چهارم ویروس کرونا به کشور، برخی شهرها دوباره در وضعیت قرمز قرار گرفته اند و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از افزایش تعداد بیماران و احتمال تعطیلی دوباره مشاغل و افزایش محدودیت‌ها در روزهای آینده گفته است که به نظر می رسد باز هم احتمال تعطیلی دوباره سالن‌های سینما، در آستانه اکران نوروزی به دلیل موج چهارم کرونا وجود دارد.

شورای صنفی نمایش که  از ابتدای اسفند ماه سال جاری هر بار به دلایلی اعلام آخرین نتیجه نسبت به فهرست نهایی فیلم‌های اکران نوروزی سال ۱۴۰۰ را تاخیر انداخته است، قرار بود در جلسه روز گذشته سه فیلم برای اکران نوروزی سینماها معرفی کند اما مرتضی شایسته دبیر این شورای از به تعویق افتادن یک هفته‌ای تصمیم‌گیری نهایی برای اکران نوروز ۱۴۰۰ خبر داد و گفت در جلسه به نتیجه نرسیده‌اند. وی در توضیحی درباره جلسه اکران فیلم‌های نوروز ۱۴۰۰ بیان کرد: پخش‌کنندگان از شورا یک فرصت یک هفته‌ای خواسته بودند و در این جلسه با درخواست پخش‌کننده و تهیه‌کننده‌ها موافقت شد و هفته آینده یکشنبه ۲۴ اسفند نام فیلم‌ها اعلام می‌شود. وی درباره این فرصت یک هفته‌ای توضیح داد: پخش‌کنندگان می‌خواستند در این فرصت پروانه نمایش برخی از فیلم‌ها را دریافت کنند چون یک سری فیلم‌ها پروانه نمایش نداشت. مهلت خواستند که فیلم‌های مورد نظرشان را معرفی کنند. شایسته درباره گمانه‌زنی نسبت به فیلم‌هایی که در نوروز اکران می‌شود و جای خالی فیلم کمدی در این ترکیب گفت: درباره این قضیه سیاست ما این بود که کمدی هم در میان فیلم‌ها باشد و اتفاقاً همین فرصت یک هفته‌ای را قایل شدیم تا بینیم چه امکانی برای حضور فیلم کمدی وجود دارد.

در این میان زمزمه اکران فیلم‌هایی مانند «بی‌همه ‌چیز» به کارگردانی محسن قرائی، «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار، «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی، «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد، «چپ، راست» ساخته حامد محمدی و «درخت گردو» و «شیشلیک» به گوش می رسد. همچنین روز گذشته از فیلم‌های «خورشید» و «خون شد» به عنوان فیلم‌هایی که برای اکران نوروز در شورا مورد موافقت بوده‌اند، یاد شده بود.

کد خبر: 10623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =