افتتاح نمایشگاه قرآن کریم به صورت مجازی

اگرچه کرونا بسیاری از نمایشگاه‌ها را به‌تعویق انداخت اما نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گشایش می‌یابد.

به گزارش آتیه آنلاین، نمایشگاه قرآن کریم هر ساله در ایام‌ ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود اما بیست‌وهشتمین نمایشگاه قرآن سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و و امسال به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نخستین نمایشگاه قرآن کریم به صورت مجازی میزبان علاقه‌مندان خواهد بود و فرصتی است که تمام هموطنان از اقصی نقاط کشور بتوانند از امکانات فروشگاهی و نمایشگاهی آن استفاده کنند.

این نمایشگاه مجازی با شعار قرآن، کتاب رشد و رویش از امروز آغاز می‌شود و تا بیستم اردیبهشت به صورت ۲۴ ساعته به مدت ۱۰ روز از طریق مجازی در دسترس علاقه مندان به قرآن کریم خواهد بود. اگرچه ویروس کرونا برگزاری جشنواره ها و نمایشگاههای بزرگ و به ویژه بین المللی از حالت فیزیکی به فضای مجازی تغییر داد اما استقبال چشمگیر مخاطبان از برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران و برخی جشنواره های بین المللی فرهنگی و هنری فجر نشان داد که برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری چه بصورت حضوری و چه مجازی، مخاطبان و علاقه مندان خودش را دارد؛ هرگز تعطیل بردار نیستند و فضای مجازی می تواند جایگزین خوبی برای پویایی آنها باشد.

هنوز جزئیات چندانی از چگونگی برگزاری نمایشگاه در دست نیست و باید منتظر ماند و دید برگزارکنندگان چه برنامه‌هایی را برای دوستداران قرآن در ‌ماه رمضان تدارک دیده‌اند اما در این نمایشگاه مجازی دو بخش اصلی فروشگاهی و محتوایی وجود دارد که بخش فروشگاهی به فروش کتاب های چاپی در حوزه دین و دفاع مقدس اختصاص دارد و امکان عرضه و فروش تمام کتاب های مربوط به دین و حوزه دفاع مقدس که ناشران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز چاپ گرفته باشند، فراهم شده است. همچنین ۵۰۰ ناشر آثار و منابع دینی و قرآنی و دفاع مقدس در بخش فروشگاهی حضور دارند و خانه کتاب و ادبیات ایران به عنوان مجری بخش فروشگاهی نمایشگاه قرآن انتخاب شده است.

 ایوب دهقانکار، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران می گوید: پس از تجربه نمایشگاه مجازی کتاب توفیق یافتیم که در نمایشگاه مجازی قرآن نیز حضور داشته باشیم و بر اساس تاکید سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مجری بخش فروش نمایشگاه قرآن فعالیت خواهیم کرد. وی ادامه داد: در نمایشگاه کتاب که پاسخگوی بیش از ۵۰ هزار تماس تلفنی بودیم، سلسله نشست های نقد و بررسی را برگزار کردیم و در نهایت به ۱۵۰ نکته و آسیب رسیدیم تا در نمایشگاه های بعدی این نکات اصلاح یا تقویت شود.

او از نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم به عنوان یک فرصت مغتنم و مناسب برای تعمیق فرهنگ قرآنی در داخل و خارج کشور یاد کرد و گفت: این نمایشگاه زمینه مناسبی را برای گسترش دیپلماسی فرهنگی مبتنی بر قرآن فراهم می کند.

کد خبر: 14648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =