کلاهبرداری در پوشش تورهای گردشگری و تزریق واکسن کرونا

رئیس پلیس فتا استان مازندران در خصوص" تبلیغات پیش فروش تورهای گردشگری به همراه تزریق واکسن کرونا " در فضای مجازی به هموطنان هشدارداد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ سامع خورشاد تصریح کرد: مجرمان سایبری با ارائه پیش‌ فروش بلیط تورهای گردشگری ارزان قیمت با ترزیق واکسن کرونا در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی قصد فریب شهروندان را دارند تا با این ترفند از آنها کلاهبرداری کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری با مهندسی اجتماعی و چرب زبانی اعتماد خریدار را جلب کرده و از او می‌خواهند پول بلیط سفارشی و هزینه‌ واکسن خود را واریز کرده؛ متاسفانه هموطنان بعد از واریز وجوه به حساب کلاهبردار هیچگونه خدماتی مربوط به واکسیناسیون دریافت نکرده و شخصی پاسخگو نبوده و یا بلیط تحویلی تور مسافرتی به آنها تقلبی می‌باشد.

رئیس پلیس فتا استان مازندران‌ در خصوص دیگر ترفند این مجرمان سایبری گفت: در پی تبلیغات پیش فروش تورهای گردشگری  به همراه تزریق واکسن کرونا شاهد ارسال لینک‌های جعلی در کانال‌ها و شبکه‌های‌اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب بانکی آنها را خالی می‌کنند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: فریب برخی از پیام‌ها و آگهی‌های تبلیغات منتشر شده در فضای مجازی در کانال‌ها و گروه‌ها با وعده‌ پیش فروش تورهای گردشگری  به همراه تزریق واکسن کرونا نخورده و اگر قصد خرید تور مسافرتی را دارند حتما از شرکت‌های گردشگری اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند، زیرا این آژانس‌ها در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت قوانین نیز می‌باشند، لذا  از رزرو تورهای گردشگری آنلاین تبلیغ شده در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران‌ در پایان از شهروندان درخواست کرد: توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و آنها را به کار ببندید تا در معرض این‌گونه کلاهبرداری قرار نگیرید و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید.

کد خبر: 16640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =