هشدار به مردم برای هجوم به مراکز سی‌تی اسکن‌

یک متخصص طب اورژانس، اصرار مردم به انجام سی‌تی اسکن ریه برای تشخیص کرونا را یکی از مسائل پیش‌رو در حوزه خدمات اورژانسی دانست و گفت:بیماری که دارای علایم جدی نیست، دلیلی برای انجام سی‌تی اسکن ندارد و تکرار آن تنها خطر سرطان را برای مردم افزایش می‌دهد.

دکتر بهروز هاشمی، در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، با بیان اینکه در پیک همه‌گیری کرونا، در یک شیفت کاری شش ساعته مراکز درمانی حدود ۷۰- ۶۰  بیمار پذیرش می‌شد، اظهار کرد: آنچه که قابل مشاهده بود، ترس مردم عامل هجوم آن‌ها به سمت مراکز درمانی و اورژانس‌ها بود. بسیاری از افراد با مشاهده یکی دو علامت این بیماری با تصور اینکه مبتلا شده‌اند، راهی مراکز درمانی می‌شوند؛ حال اینکه این علایم می‌تواند مربوط به ایجاد آلرژی باشد.

وی افزود: با تغییرات فصل، بروز علایم آلرژیک بسیار شایع است و اما بیماران به دلیل برداشت‌های نادرست از نوع این علایم، به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و واقع شدن در این مراکز، خود عاملی برای ابتلا به بیماری کرونا می‌شود.

این فلوشیپ سم‌شناسی بالینی و مسمومیت‌ها، یکی دیگر از مسائل پیش رو در حوزه خدمات اورژانسی را باور غلط مردم برای انجام سی‌تی اسکن برشمرد و ادامه داد: بسیاری از مردم اصرار به انجام سی‌تی اسکن برای تشخیص کرونا دارند؛ اما بیماری که دچار علایم جدی مانند تنگی نفس، درد قفسه سینه و نیز بیماری زمینه‌ای نیست، دلیلی برای انجام این روش تشخیصی وجود ندارد.

هاشمی گفت: اما برخی‌ها در طول درمان دو تا سه بار سی‌تی اسکن انجام می‌دهند و به این ترتیب مقدار زیادی اشعه به بدن آن‌ها وارد می‌شود که می‌تواند مشکلاتی مانند سرطان را ایجاد کند؛ این درحالی است که کرونا مرگ‌ومیر بالایی ندارد؛ اما مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های سرطان بسیار شایع است و نیز عوارض بیماری زندگی فرد را مختل می کند. بارها مشاهده شده که جواب سی‌تی اسکن این افراد منفی بوده است اما برخی بیماران برای انجام آن پافشاری می‌کنند.

کد خبر: 18319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =