مدیریت لحظه‌ای مرزهای کشور در ایام انتخابات

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره مدیریت لحظه‌ای مرزهای سراسر کشور در ایام انتخابات گفت: مرزبانان نیروی انتظامی، با آمادگی و ارتقاء توان عملیاتی از ۸۷۵۵ کیلومتر مرزهای آبی و خشکی حراست و پاسداری می‌کنند.

به گزارش آتیه آنلاین، سردار احمدعلی گودرزی با حضور در ستاد مرزبانی ناجا، رای خود را به صندوق انداخت.

وی در حاشیه بازدید از محل اخذ آرا در ستاد مرزبانی ناجا اظهار داشت: قرارگاه مقداد مرزبانی ناجا، تحت امر قرارگاه انتظامی امام علی (ع) ناجا از روزهای پایانی سال ۹۹ با جدیت فعالیت خودش را آغاز کرده است و مرزبانان با اشراف اطلاعاتی مرزهای کشور را مورد رصد و پایش قرار دادند.

سردار گودرزی با اشاره به مدیریت لحظه ای مرزهای سراسر کشور در ایام انتخابات افزود: مرزبانان نیروی انتظامی، با آمادگی و ارتقاء توان عملیاتی از ۸۷۵۵ کیلومتر مرزهای آبی و خشکی حراست و پاسداری می کنند.

وی بیان داشت: با توجه به حساسیت انتخابات و تامین امنیت صندوق های رای، مرزبانان نیروی انتظامی علاوه بر تامین امنیت مرزهای کشورمان، در کنار همکاران انتظامی برای ایجاد امنیت صندوق های رای به مراکز اخذ رای اعزام شده اند.

 سردار گودرزی با اشاره به کشفیات اخیر مرزبانان در سراسر مرزهای عزیزمان در این ایام افزود: همه مرزهای کشور اعم از خشکی و آبی باز است و مرزبانان در برقراری امنیت مرزها هم در طول انتخابات و هم در بعد از ایام انتخابات با اقتدار ایستاده اند.

وی هر رای را تیری بر قلب دشمنان دانست و عنوان کرد: با تلاش همرزمانمان در مجموعه نیروی انتظامی و مرزبانی امنیت مطلوبی از مرزهای کشورمان تا مرکز برقرار است و با تدابیر صورت گرفته در تمامی مناطق مرزی از برجک تا پاسگاه های مرزی صندوق اخذ رای پیش بینی گردیده تا سربازان ولایت در این حماسه بزرگ شرکت کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به حضور با برکت مقام معظم رهبری در ساعات اولیه  اخذ رای در پای صندوق خاطر نشان کرد: ملت شریف ایران اسلامی با حضور در پای صندوق های رای در سراسر کشور به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) لبیک گفته، تا با مشارکت در انتخابات، مشتی محکم بر دهان استکبار جهانی و یاوه گویان زده شود.

مرزبانان، چشمان بیدار نظام در دفاع از حدود و ثغور

سردار گودرزی همچنین در جلسه قرارگاه مقداد فرماندهی مرزبانی ناجا با اشاره به اشراف اطلاعاتی مرزبانان در رصد و کنترل مرزها، گفت: براساس قانون اساسی مسئولیت امنیت انتخابات بر عهده نیروی انتظامی است و الحمدالله نیروی انتظامی در اجرای ماموریت تامین نظم و امنیت انتخابات پیش رو، سربلند بیرون خواهد آمد.

وی با اشاره تشکیل قرارگاه مقداد در مرزبانی افزود: قرارگاه تاکتیکی مقداد فرماندهی مرزبانی ناجا به منظور رصد، پایش و کنترل مرزهای کشور از روزهای گذشته تشکیل شده و وظیفه مدیریت لحظه ای مرزها را در سراسر کشور در ایام انتخابات بر عهده دارد.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه هیچگونه مشکل امنیتی در مرزها وجود ندارد، تصریح کرد: مرزبانان در مرزها، به عنوان اولین سنگر دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقابل توطئه ها و فتنه های دشمنان ایستادگی خواهند کرد و با هرگونه ناامنی در مرزها قاطعانه و به صورت ویژه برخورد خواهند کرد.

سردار گودرزی ادامه داد: امنیت مرزها در ایام انتخابات از حساسیت ویژه ای برخوردار است و لذا مرزبانان نقش مهمی در تأمین امنیت مرزها دارند و به عنوان چشمان بیدار نظام برای حراست و دفاع از حدود و ثغور کشور ایفای وظیفه می کنند.

وی با اشاره بر لزوم مشارکت حداکثری آحاد جامعه در انتخابات تأکید کرد: همچنان که اصل انتخابات یک تکلیف الهی است انتخاب اصلح نیز یک تکلیف الهی است و ما در انتخابات پیش روی باید با بصیرت کامل کاندیدای اصلح  که بتواند گره گشای مردم و حافظ آرمان های انقلاب اسلامی باشد را انتخاب کنیم.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، یازدهمین دوره انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و همچنین ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا امروز ۲۸ خردادماه از ساعت ۷ صبح آغاز شد و براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا درصورت تشخیص وزیر کشور رای گیری تا ساعت ۲ بامداد ادامه خواهد یافت.

از مجموع  ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط رای دهی در انتخابات در کل کشور، ۲٩ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد و  ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر زن هستند.

سن قانونی رای دهندگان ١٨ سال متولدین ٢٨ خرداد ١٣٨٢ و قبل از آن و تعداد رای اولی‌ها یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر است که ۷۰۶ هزار و ۹۸۸ نفر مرد و ۶۸۵ هزار و ۱۶۰ نفر از این تعداد زن هستند

کد خبر: 18877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =