جوانی جمعیت کشور، اولویت ضروری دولت آینده

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برای جوان کردن جمعیت کشور باید به ازدواج جوانان اهمیت دهیم در این خصوص باید برنامه‌هایی برای ارائه تسهیلات، فراهم کردن اشتغال، مسکن ارائه و حمایت از مادران برای فرزندآوری را در اولویت کار قرار دهیم.

حسین جلالی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در این باره اظهار کرد: با توجه به اینکه مسئله اضطراری کشور رسیدگی به وضعیت اقتصادی است عدم توجه به فرهنگ به منزله غفلت و فراموشی نیست.

وی افزود: اقتصاد کشور به بیماری دچار شده و همه توجه ما در راستای حل این موضوع است ولی در کنار این مسئله مشکلاتی داریم که بی ارتباط با اقتصاد نیست.

جلالی با بیان اینکه یکی از مهم ترین چالش‌ها که در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته، مساله جوانی جمعیت است، افزود: باید امکانات کشور را بسیج کرد تا این طرح تحقق یابد. برای جوان‌تر شدن جمعیت کشور باید به ازدواج جوانان توجه کرد. در این خصوص باید برنامه‌هایی برای ارائه تسهیلات، فراهم کردن اشتغال، مسکن و حمایت از مادران برای فرزندآوری را در اولویت قرار داد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: تقسیم زنان جامعه به خانه‌دار و شاغل یک عرف بد است. دولت باید مشوق هایی ارائه دهد تا زنان شاغل برای فرزندآوری تشویق شوند که در این راستا مادر حتی در ایامی که در خانه است نیز باید مورد حمایت بیمه‌ها قرار گیرد.

وی تاکید کرد: یکی از کارهایی که دولت آینده باید انجام دهد این است که از مانع از کاهش و پیر شدن جمعیت کشور شود.

کد خبر: 19666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =