پیگیری برای افزایش کمک‌های بلاعوض به زنان سرپرست خانوار

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور گفت: اعتبار کمک‌های بلاعوض حوزه توانمندسازی کاهش چشمگیری داشته است اما با پیگیری‌های صورت گرفته امیدواریم اعتبار این حوزه افزایش پیدا کند.

فاطمه عباسی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، در این باره اظهار کرد: نیازمندی و سرپرست خانواربودن ملاک است و سالمندی و جوانی آن‌ها در این رابطه لحاظ نمی شود البته زنان سالمندی که به واسطه سالمندی دچارمعلولیت شده باشند از خدمات معاونت توانبخشی سازمان بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر حدود ۷۰۰۰ سرپرست خانوار زن تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، افزود: این افراد با عضویت در ۱۴۵۰ گروه همیار در سراسر کشور مشغول فعالیت اقتصادی برای تامین معاش خویش هستند.

مدیر کل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور، نقش مددکاران اجتماعی این سازمان را در فرآیند تسهیل‌گری گروهی موثر دانست و ادامه داد: مددکاران اقدامات لازم را به منظور گرد هم آوردن زنان سرپرست خانوار تحت پوشش و شروع فعالیت مورد علاقه آن‌ها به‌عمل می‌آورند و در ادامه با حمایت‌های مالی سازمان بهزیستی، کسب و کار متناسب با توانمندی‌ها وعلایق آن‌ها راه‌اندازی می‌شود؛ تاکید می‌کنم که در تمامی مراحل این فرآیند، حمایت‌های لازم از آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی با ابراز تاسف از کاهش اعتبار کمک‌های بلا عوض بهزیستی به زنان سرپرست خانوار در سال‌های اخیر تصریح کرد: اعتبارات توانمندسازی سازمان در قالب کمک بلاعوض و تسهیلات کم‌ بهره قابل تعریف است که متاسفانه در سال‌های اخیر اعتبار کمک‌های بلاعوض که بیشتر در زمینه حرفه‌آموزی، آماده‌سازی شغلی، پرداخت سرمایه کار بلاعوض و ... هزینه می‌شد، کاهش چشمگیری داشته و در بهترین حالت از ۳۰ درصد اعتبار مصوب، بیشتر نشده است که امیدواریم به دنبال پیگیری و درخواست دفتر، افزایش اعتبار این بخش محقق شود.

عباسی گفت: در حوزه پرداخت تسهیلات کم بهره مشکل چندانی وجود ندارد اما به دلیل نیاز این نوع از تسهیلات به اخذ وثیقه و ضامن و سختی یا نبود امکان تامین این موارد توسط زنان سرپرست، معمولا این شکل از تسهیلات توسط بخش بسیار کوچکی از آن‌ها پیگیری می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین، دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور تا سال گذشته به بانوان سرپرست خانوار مبلغ ۳۰ میلیون تومان کمک‌ بلاعوض پرداخت می‌کرد و این دفتر با توجه به مساله‌ تورم و تبعات ناشی از آن پیگیری افزایش سقف این اعتبار را از اولویت‌های اقدامی خود قرار داده است.

کد خبر: 20460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =