خدمات شارژ کارتریج پرینترهای لیزری

خدمات شارژ کارتریج یک کسب‌وکار چندجانبه است که ارائه‌دهندگان آن سعی می‌کنند با اعمال راه‌حل‌هایی خلاق در داخل ساختاری مشخص اقدام به تعامل با مشتریان خود کنند و در نهایت سعی کنند به صورت انحصاری تأمین‌کننده نیاز مشتریان ‌این کسب‌وکار خانگی در محل یا منطقه مسکونی خود باشند.

به گزارش آتیه آنلاین، خدمات شارژ کارتریج یک کسب‌وکار چندجانبه است که ارائه‌دهندگان آن سعی می‌کنند با اعمال راه‌حل‌هایی خلاق در داخل ساختاری مشخص اقدام به تعامل با مشتریان خود کنند و در نهایت سعی کنند به صورت انحصاری تأمین‌کننده نیاز مشتریان ‌این کسب‌وکار خانگی در محل یا منطقه مسکونی خود باشند. از طرف دیگر، نوع ارائه خدمات شارژ کارتریج می‌تواند به گونه‌ای باشد که استفاده‌کنندگان از ‌این تولیدات، آن را به دیگران پیشنهاد کنند که ‌این امر به نوبه خود سبب پایایی فروش ‌این تولیدات خواهد شد.
 
انواع چاپگرها 
انواع چاپگر ها شامل: (چاپگر سوزنی/ ضربه‌ای  چاپگر جوهرافشان / غیرضربه‌ای  چاپگر گرمایی / غیرضربه‌ای  چاپگر لیزری/ غیرضربه‌ای  چاپگر تصعید رنگ / غیرضربه‌ای 
تفاوت چاپگرهای لیزری و جوهرافشان
پرینتر جوهرافشان برای چاپ تصاویر رنگی باید کارتریج مشکی را با سه رنگ آبی، قرمز و زرد ترکیب کند. روند ترکیب کارتریج‌ها در پرینتر جوهرافشان، طولانی و زمان‌بر است. همین موضوع باعث می‌شود سرعت چاپ در دقیقه در پرینترهای جوهری به نسبت پرینتر لیزری بسیار پایین و کند باشد. کارتریج‌های جوهری نیز مانند کارتریج‌های تونر قابلیت شارژ دارند، اما چون ‌این کار به پرینتر آسیب سخت‌افزاری وارد می‌کند، شارژ کارتریج جوهری توصیه نمی‌شود.
 
تونر پرینترهای لیزری چیست؟
کارتریج منبع تأمین رنگ پرینتر است، به عبارتی ماده‌ای که پرینتر برای چاپ اسناد و عکس‌ها از آن استفاده می‌کند، درون ‌این منبع قرار دارد. بر اساس پرینتری که متناسب نیاز خود انتخاب می‌کنید، کارتریج‌ها نیز به دو دسته جوهری و تونر تقسیم می‌شوند. کارتریج تونر، شامل قسمت‌های مختلفی مانند چیپ‌ست، درام، تونر و البته خود کارتریج است. چیپ‌ست قطعه‌ای است که هم در کارتریج تونر و هم جوهر به کار رفته است. ‌این قطعه عامل ارتباط پرینتر با کارتریج بوده و با اتصال‌ این دو به هم، فرایند چاپ را ممکن می‌سازد. علاوه بر ‌این، چیپ‌ست وظیفه دارد شما را از میزان باقی مانده تونر کارتریج آگاه کند. درام قطعه‌ای است که تنها در کارتریج تونر یافت می‌شود و نقشی اساسی در کیفیت چاپ تصاویر دارد. در داخل کارتریج پودری فشرده شده از جنس پلی‌استر قرار دارد. ‌ این پودر برای ثبات روی کاغذ به گرما نیاز دارد. کارتریج تونر نباید در معرض رطوبت و نور آفتاب قرار گیرد.
 
طرز کار پرینترهای لیزری
همان‌طور که اشاره کردیم جنس تونر به کار رفته در کارتریج، پلی‌استر است. پلی‌استر به دلیل جنس پلاستیکی خود، الکتریسیته را درون خود نگه داشته و بار منفی را جذب می‌کند. بعد از ارسال دستورات چاپی از سیستم به پرینتر، کارتریج درام را که وظیفه چاپ تصاویر را برعهده دارد، چرخانده و آن را تمیز و سپس گرم می‌کند. همزمان با انجام ‌این کار، لیزر پرینتر روی ‌این قطعه تابیده و بخش‌هایی از آن را دارای بار الکتریکی می‌کند. ذرات تونر نیز که از قبل خود دارای بار بودند، با چرخیدن درام جذب بخش‌های دارای بار شده و سپس تصاویر و متون را روی کاغذ منتقل می‌کنند.
 
امکانات و تجهیزات مورد نیاز 
 حداقل فضای مورد نیاز ‌این کسب و کار یک اتاق ۱۰ متری  کامپیوتر خانگی 
 ابزارآلات (پیچ‌گوشتی و... )  پرینتر لیزری  فکس  خط تلفن  ‌اینترنت پرسرعت 
 اسکنر  میز تحریر و صندلی 
 
نیروی انسانی مورد نیاز 
در صورت داشتن مهارت لازم، شما به تنهایی می‌توانید فعالیت را آغاز و یا به صورت شبکه‌ای با همکاران ‌این حوزه به صورت توافقی همکاری کنید.  
 
تخصص و مهارت‌های مورد نیاز 
 مهارت‌های عمومی ‌( ICDL )  مهارت‌های تخصصی (آشنایی کلی با سخت‌افزار کامپیوتر و شناخت انواع چاپگر)  مهارت‌های ویژه (بازاریابی و جذب مشتری)  تحصیلات حداقل دیپلم

کد خبر: 2081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =