دیدار مدیر درمان تامین اجتماعی مرکزی با دبیر اجرایی خانه کارگر استان

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی با دبیر اجرایی خانه کارگر اراک و رئیس کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان مرکزی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر روح اله سهرابی در این نشست گفت: بیمارستانها و مراکز درمانی تامین اجتماعی از آغاز شیوع کرونا همگام و هماهنگ با قرارگاه پدافند زیستی و دانشگاه های علوم پزشکی بدون وقفه و با تمام توان خدمات لازم را به بیماران کرونایی و غیر کرونایی ارائه می دهند،

وی افزود: با وجود شرایط کرونا تا به حال در مراکز تابعه کاهش خدمات نداشته ایم و در برخی شهرها مثل دلیجان به درخواست مسئولین و شرکای اجتماعی ساعت ارائه خدمات را افزایش داده ایم و اکنون نیز به مانند گذشته تمامی مراکز درمانی تامین اجتماعی آمادگی لازم را دارند تا در هر زمانی خدمات درمانی مورد نیاز را به هموطنان ارائه نمایند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم های استکبار جهانی علیه ایران و شیوع ویروس کرونا، هیچ یک از طرح های عمرانی و درمانی تامین اجتماعی استان مرکزی متوقف نشده است و بدون تاخیر در حال اجراست و در برخی موارد جلوتر از برنامه زمانبندی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال پروژه پلی کلینیک تخصصی بیمارستان امام خمینی (ره) اراک، درمانگاه شهرستان زرندیه، بخش سنگ شکن و آزمایشگاه بیمارستان امام خمینی (ره) اراک، بخش مراقبت های ویژه (ICU) بیمارستان شازند، ارتقاء و تجهیز بخش رادیولوژی بیمارستان شازند، راه اندازی بخش های فیزیوتراپی و  NICU بیمارستان شهید چمران ساوه تکمیل، تجهیز و راه اندازی خواهد شد.

دکتر سهرابی با اشاره به تحقق تامین اجتماعی دیجیتال گفت: سازمان تامین اجتماعی در زمینه ارائه خدمات غیرحضوری و تحول دیجیتال پیشگام و فعال است و قبلا هم اقداماتی در این زمینه انجام شده است اما در شرایط شیوع کرونا نیاز شد خدمات بیشتری غیرحضوری ارائه شود تا مراجعه حضوری بیمه شدگان کاهش یابد.

وی اظهار کرد: طرح نسخه نویسی الکترونیک و حذف کامل نسخ کاغذی و دفترچه های درمانی آغاز شده است. ایجاد نسخه الکترونیک و پرونده الکترونیک سلامت موجب تحولی بنیادین در نظام سلامت خواهد شد. تجهیزات مورد نیاز برای اجرای برنامه نسخه الکترونیک توسط سازمان تأمین اجتماعی تهیه شده است و با همکاری جامعه پزشکی این پروژه نهایی می شود.

دکتر سهرابی از مزایای نسخه نویسی الکترونیک سخن گفت و تصریح کرد: استفاده پزشکان از سامانه نسخه الکترونیک موجب تسهیل و تسریع در پرداخت مطالبات پزشکان و داروخانه‌ها می‌شود، در این طرح  ۹۵ درصد سهم سازمان تأمین اجتماعی از هزینه ویزیت برای پزشکان دارای امضای الکترونیک به روز پرداخت می‌شود و برای سایر پزشکان نیز  ۸۰ درصد سهم سازمان به روز پرداخت می‌شود.

مهندس علی قیاسی دبیر اجرایی خانه کارگر اراک و رئیس کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان مرکزی گفت: سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران و خانه ماست. همواره مدافع  منافع سازمان بوده و هستیم. هر جایی که لازم باشد برای اجرای برنامه های تامین اجتماعی آماده همکاری و تعامل می باشیم.

کد خبر: 2157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =