آغاز فعالیت صندوق حمایت از فرصت‌های‌شغلی معلولان

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور از آغاز فعالیت رسمی صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت خبر داد و گفت: راه‌اندازی این صندوق تحت پوشش بهزیستی با برگزاری اولین جلسه اعضاء هیات امناء در ماه جاری کلید خورد و در روزهای نزدیک پیش رو، در راستای شکل‌گیری ساختار صندوق، اقدامات اجرایی لازم صورت می گیرد.

رضا دهقان در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین اظهار کرد: نخستین جلسه صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت هشتم تیرماه با حضور نمایندگانی از وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان برنامه و بودجه کشور، بانک مرکزی جمهوری‌اسلامی و سازمان بهزیستی کشور و دو نفر از نمایندگان شبکه سازمان‌های مردم نهاد حوزه‌ معلولیت کشور در دفتر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان رییس هیات امناء تشکیل شد.

وی بررسی بندبند پیش نویس آیین نامه داخلی هیات امناء را یکی از مصوبات این جلسه خواند و افزود: پس از بررسی دقیق پیش نویس در نهایت در شش ماده و شش تبصره به تصویب اعضاء رسید.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: هیات امناء ضمن پیشنهاد افرادی برای عضویت در هیات مدیره اول، سوابق آن‌ها را مورد بررسی قرار داد و در نهایت اعضاء در جلسه هیات انتخاب شدند.

دهقان از انتخاب حسابرس قانونی به عنوان سومین مصوبه هیات امناء خبر داد و اضافه کرد: سازمان حسابرسی کشور به عنوان موسسه اصلی حسابرسی و یک موسسه‌غیردولتی نیز به عنوان موسسه علی البدل با بررسی سوابق آن به تصویب رسید.

وی با تاکید براینکه فعالیت رسمی صندوق با برگزاری جلسه اول هیات امناء آغاز شده است، خاطرنشان کرد: صنودق رسمیت قانونی دارد و مصوبات عملا قطعی حساب می‌شوند و نیازی به رفتن به هیات دولت نیست چرا که اساس‌نامه صندوق براساس ماده 10 قانون حقوق افراد دارای معلولیت دو سال گذشته مراحل قانونی‌اش را طی کرده است و پیش‌نویس آن به تصویب اولیه دولت رسید و اشکالات وارده شورای نگهبان نیز در کمیسیون‌های تخصصی مجدد مورد بررسی هیات دولت قرار گرفت و خوشبختانه پس از ویرایش مجدد واعمال اصلاحات  در پنجم بهمن 1399 از طرف معاون اول رییس جمهور اساسنامه صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور به صورت رسمی به اعضای هیات امناء و سازمان بهزیستی کشورابلاغ شد.

دهقان تاکید کرد: پیمودن این مراحل قانونی به این معنی است که از این تاریخ صندوق هویت قانونی دارد و شکل رسمی آن با برگزاری جلسه اول هیات امناء عینیت یافت و این اتفاق میمون برآمده از پیگیری‌های مجدانه  وزیر کار ، ریاست سازمان بهزیستی کشور و اعضاء هیات امناء است.  

کد خبر: 21620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =