تحویل ۱۴ هزار جهیزیه به نوعروسان مددجوی کمیته امداد

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره)، با بیان اینکه یکی از محورهای راهبردی کمیته امداد تشویق جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده است، گفت: امسال ۱۴ هزار جهیزیه تحویل نوعروسان مددجو زیر پوشش کمیته امداد در سراسر کشور می‌شود.

به گزارش«آتیه‌آنلاین» به نقل از ایرنا، «جعفر صباغیان» امروز در مراسم اهدای ۳۲۰ جهیزیه به زوج های مددجو کمیته امداد کرمانشاه که به مناسبت روز " ازدواج" در سرسرای این نهاد در استان برگزار شد، با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)  و روز ازدواج در تقویم کشور؛ یکی از سیاست های راهبردی کمیته امداد را ترغیب و تشویق جوانان به امر ازدواج دانست.

او کمک به ازدواج جوانان را از تاکیدات مقام معظم رهبری دانست که فرموده اند: «زمینه ها و مقدمات ازدواج جوانان را باید فراهم کنید»، اضافه کرد: به همین دلیل کمیته امداد در راستای تشویق جوانان به ازدواج را یکی از محورهای اساسی خود قرار داده و معتقد است با توانمندسازی مددجویان زیرپوشش و تسهیل کار و مسکن آنان جوانان به ازدواج تشویق خواهند شد.

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان

صباغیان با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان مهم ترین هدف کمیته امداد است، گفت: به منظور کمک به تحکیم خانواده های زیرپوشش و ازدواج پایدار زوج های جوان کمیته امداد با هم افزایی و کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ۱۰ هزار میلیارد تومان در راستای اشتغال مددجویان در بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته و در صورت تخصیص خیلی از مشکلات اشتغال و همچنین در پی آن ازدواج جوانان حل خواهد شد.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام (ره) همچنین یکی دیگر از مولفه های ازدواج پایدار جوانان را داشتن سرپناه و مسکن عنوان کرد و بیان داشت: امسال در بودجه ۱۴۰۰  به منظور کمک به مسکن مددجویان کمیته امداد سه هزار میلیارد تومان برای احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی لحاظ شده است که امیدواریم بخش زیادی از مشکلات مسکن مددجویان حل شود.

صباغیان یکی دیگر از مباحث مهم کمیته امداد در امر تحکیم خانواده را موضوع " زندگی دوباره" اعلام کرد و گفت: در این محور و طرح که چند ماهی است در کمیته امداد مطرح شده است کمک به خانواده های از هم پاشیده است به این معنی کمیته امداد به خانواده های مددجو که به دلیل بیکاری و اعتیاد منجر به طلاق شده کمک می کنند، با فراهم کردن زمینه اشتغال و درمان ۲ باره این خانواده و زندگی را به هم برسانند.

اختصاص هزار سری جهیزیه برای نوعروسان کرمانشاهی

او در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه امسال ۱۴ هزار جهیزیه شامل پنج قلم اساسی زندگی؛ یخچال، جاروبرقی، اجاق گاز، لباس شویی و تلویزیون در سراسر کشور توزیع می شود، گفت: از این تعداد هزار سری در استان کرمانشاه توزیع خواهد شد که تاکنون در ۲ مرحله حدود ۴۶۰ جهیزیه در تمام شهرستان های استان توزیع شده است.

صباغیان در پایان از کمک خیران و نیکوکار به ازدواج جوانان قدردانی کرد و افزود: درست است دولت برای کمک به ازدواج زوج های جوان به کمیته امداد کمک می کند اما انصافا خیران و نیکوکاران در امر پیش قدم هستند و جا دارد همیشه قدر دان آنها باشیم.

در پایان این مراسم به چند زوج جوان به نمایندگی از ۳۲۰ نوعروس استان کرمانشاه جهیزیه اهدا شد.

از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه، حدود ۲۰۰ هزار نفر در قالب ۸۴ خانوار زیرپوشش کمیته امداد است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و ۲ هزار ۵۹۵ روستا دارد.

کد خبر: 21685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =