جزییات راه‌اندازی صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی معلولان

رییس کارگروه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور گفت: در راستای شکل‌گیری ساختار صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت درآینده نزدیک پیش‌نویس آیین‌نامه‌های مالی و معاملاتی، استخدامی، دستورالعمل پرداخت تسهیلات اشتغال و پلن بودجه در جلسه هیات امنای صندوق بررسی و به تصویب می‌رسد.

رضا دهقان در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین اظهار کرد: پیشتر با بررسی صندوق‌های امداد ولایت، ایثارگران و برخی موسسات بانکی پیش‌نویس آیین‌نامه‌های معاملاتی، اداری استخدامی، دستورالعمل پرداخت تسهیلات اشتغال و پلن بودجه تدوین شده بود اما منطقا و قانونا این پیش‌نویس‌ها از داخل مجموعه صندوق باید طراحی و در هیات امناء مصوب شود.

وی افزود: در جلسه اول هیات امناء تشکیل کارگروه تخصصی با عضویت نمایندگانی از اعضاء هیات امناء به منظور تدوین آیین‌نامه‌های مدنظر مصوب شد و امیدواریم این مهم به زودی محقق شود.  

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: هشت ماه پیش از ابلاغ رسمی اساسنامه، به دستور رییس سازمان کارگروه برنامه‌ریزی و راه‌اندازی صندوق را با عضویت معاونت‌های توسعه ومدیریت، مشارکت‌ها و توانبخشی سازمان و چهار نفر از مدیران کل مرتبط به همراه مشاور امور معلولان بهزیستی تشکیل داد.

دهقان گفت: این کارگروه علاوه بر تعیین فضای فیزیکی برای استقرار صندوق، با برگزاری بیش از هشت جلسه طولانی و فعال پیش‌نویس آیین‌نامه‌های چهارگانه مقدمات اولیه و زیرساختی شکل‌گیری صندوق را تدوین کرد، جلسات مشترکی نیز با بانک‌هایی که علاقه‌مند بودند به عنوان بانک عامل با مجموعه صندوق همکاری داشته باشند، برگزار شد.

وی اضافه کرد: گام بعدی تشکیل جلسه هیات مدیره پنج نفره منتخب جلسه اول هیات امناء است، درجلسه اول هیات مدیره باید رییس‌هیات مدیره برای اداره جلسات و مدیر عامل برای پیگیری امور اجرایی صندوق تعیین شوند و پس ازاین مرحله، پیگیری ردیف اعتباری تعیین شده برای صندوق باید از بانک مرکزی در دستور کار قرار بگیرد.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه جلسه هیات مدیره به محض ابلاغ اعضاء هیات از سوی رییس هیات امناء بلافاصله تشکیل می شود، اعلام کرد: انتخاب بانک‌ عامل، اجماع در مورد روابط اجرایی پرداخت تسهیلات و فرایند شیوه ارایه خدمات در سطح استان‌ها در نشست هیات مدیره مورد بررسی قرار می گیرد.

کد خبر: 21894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =