ارائه پیشنهاد تبدیل وضعیت پرسنل بهداشت و درمان درگیر با کرونا

مسئول ستاد کرونای کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: تبدیل وضعیت پرسنل حوزه بهداشت و درمان درگیر با کرونا را پیشنهاد دادیم؛ چنانچه پذیرفته شود این مهم انجام خواهد شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر یحیی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در این شرایط کرونایی بیشترین فشار ناشی از شیوع بیماری کووید-۱۹ به افراد فعال در نظام سلامت وارد شد که به طور مستقیم با بیماران کرونایی ارتباط دارند و احتمال سرایت و ابتلا به این بیماری در بین آنها زیاد است.

وی اضافه کرد: برای تشویق این افراد زحمتکش و فداکار ضرورت دارد که از اهرم‌های تشویقی برای آنان استفاده شود.

مسئول ستاد کرونای کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که ستاد کرونا که تشکیل شد از همه صاحب‌نظران دعوت گرفتیم که متنی را برای روسای جمهوری و مجلس ارسال که برای تصمیم‌گیری فوری در مورد پیک پنجم گرفته شود.

ابراهیمی بیان کرد: در تبادل نظری که با این مسئولان داشتیم مبنا را بر این گذاشتیم که به صورت تشویقی برای پرسنل حوزه بهداشت و درمان که هم‌اکنون درگیر کرونا هستند یکی سری اقدامات از جمله پرداخت معوقات و مطالبات آنان، ماموریت و اضافه کار انجام شود.

وی عنوان کرد: همچنین تبدیل وضعیت پرسنل حوزه بهداشت و درمان به قراردادی، پیمانی و رسمی را پیشنهاد دادیم و مصوبه ستاد کرونای مجلس است و چنانچه پذیرفته شود این مهم انجام خواهد شد.

مسئول ستاد کرونای کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین به دولت پیشنهاد دادیم که با توجه به اینکه پرسنل بهداشت و درمان در معرض خطر کرونا هستند ضرورت دارد که تبدیل وضعیت داده و به قراردادی، پیمانی و رسمی تبدیل شوند.

ابراهیمی گفت: برنامه‌های حمایتی به فعالان عرصه سلامت باید به دور از هرگونه تبعیض انجام شود.

کد خبر: 25517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =