افزایش بازنشستگان و فوت‌شدگان، کاهش از کارافتادگان

تازه‌ترین آمارهای سازمان تامین اجتماعی نشان می‌دهد در یک سال گذشته پرونده‌های بازنشستگان و فوتی‌های این سازمان رشد و برقراری مستمری ازکارافتادگان کاهش داشته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، مدیریت آمار، اطلاعات و محاسبات سازمان تامین اجتماعی، آمار برقراری ماهانه انواع مستمری در بهار سال جاری را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش مجموع پرونده‌های مستمری در خرداد ماه امسال سه میلیون و ۳۷۸ هزار و ۹۶۰ مورد بوده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۶ درصد رشد را طی یک سال نشان می‌دهد.

آمار مذکور همچنین نشان می‌دهد که تعداد از کارافتادگان در یک سال اخیر ۱.۳ درصد کاهش دارد که این کاهش به علل مختلف، از جمله کاهش مراجعات به کمیسیون های پزشکی به علت شیوع کرونا، تبدیل وضعیت تعدادی از ازکارافتادگان به بازنشستگی یا فوت و نیز راه اندازی سیستم متمرکز و کسر همپوشانی‌ها بوده است.

همچنین این آمار گویای این است که تعداد برقراری بازنشستگی در فرودین ماه سال جاری با ۲۲ هزار مورد، بیشتر از ماه قبل و بعد از آن در بهار ۱۴۰۰ بوده است.

تعداد برقراری پرونده فوت نیز بنابر آمار برقراری ماهانه انواع مستمری در بهار سال جاری، در خرداد ماه با ۶.۷۶۸ مورد بیشترین فراوانی را در این سه ماه داشته است.

افزایش بازنشستگان و فوت‌شدگان، کاهش از کارافتادگان

کد خبر: 26172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =