تبعات منفی آموزش مجازی + اینفوگرافی

بر خلاف خوشبینی اولیه نسبت به آموزش مجازی و غیرحضوری، امروزه ثابت شده افت علمی، افزایش وزن، کاهش مهارت‌های اجتماعی، اعتیاد به فضای مجازی، عدم شکل‌گیری ارتباط عاطفی بین دانش آموز و معلم و ... از پیامدهای منفی آموزش مجازی هستند.

به گزارش آتیه آنلاین، این روزها تمامی کارشناسان، مدیران و مسئولان آموزش و پرورش بر بازگشایی تدریجی مدارس تاکید دارند و به کرات گفته می شود که حضور نیافتن دانش‌آموزان در محیط مدرسه و طولانی شدن آموزش‌ها در بستر مجازی، تهدیدات جدی و جبران‌ناپذیر را متوجه سلامت جسم و روان نه تنها دانش‌آموزان بلکه فرهنگیان می‌کند.

بر خلاف ابتدای شیوع همه گیری کرونا که بسیاری از کارشناسان آموزشی، آن را فرصت مغتنمی برای توسعه آموزش مجازی قلمداد می کردند، امروز برای آغاز پرشور سال تحصیلی جدید براساس سه گزینه آموزش حضوری، مجازی و تلفیقی برنامه ریزی می شود تا سال تحصیلی با رعایت حق آموزش و سلامت برای همه دانش‌آموزان با مهیا ساختن شرایط سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آغاز شود. در این خصوص بر تسریع واکسینه شدن معلمان و فرهنگیان تاکید شده و پیش‌بینی می شود تا قبل از شروع سال تحصیلی همه افرادی که با دانش‌آموزان در ارتباط هستند، ۲ نوبت واکسن خود را دریافت ‌کنند.

ضعف پنهان آموزشی با ادامه آموزش‌های مجازی

به گفته کارشناسان، ادامه آموزش‌های غیر حضوری و مجازی بر اثر شرایط کرونایی موجب ضعف پنهان آموزشی می‌شود. افزون بر این آموزش طولانی مدت به شیوه مجازی علاوه بر کیفیت و اثربخشی کمتر آسیب‌های جسمی، روحی، روانی و تربیتی را به دنبال دارد. پس از گذشت یک سال و نیم از شیوع و بروز ویروس کرونا و در پی آن تعطیلی مدرسه‌ها ‌و متوقف شدن آموزش‌های حضوری، اکنون رویکرد جهانی، ملی و استانی بر آموزش حضوری دانش آموزان است.

اضافه وزن و چاقی ۴۰ درصد دانش‌آموزان تهرانی

یکی از تبعات در خانه ماندن دانش آموزان و تداوم آموزش مجازی، افزایش وزن آنان است. به گفته حسن محمدی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران، براساس نتایج اجرای طرح «کوچ» (کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان) حدود ۴۰ درصد دانش‌آموزان پایتخت دارای اضافه وزن و چاقی هستند.

تبعات منفی آموزش مجازی + اینفوگرافی

کد خبر: 28042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =