تبعات منفی برگزیت و کرونا بر لندن

علاوه بر تبعات منفی برگزیت، حالا تاثیر کرونا بر وضعیت نیروی کار انگلیس باعث شده تا این کشور وارد یک بحران ملی و فراگیر شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین، شرکت‌های خدمات حرفه‌ای در انگلیس نسبت به افزایش کمبود نیروی کار «یقه‌سفید» هشدار دادند. این در حالی است که این صنعت در پی دستیابی به استعدادهای برتر در میانه بهبود اوضاع اقتصادی پس از همه‌گیری کرونا است.

بحران نیروی کار

به گفته رهبران این صنعت، برخی از شرکت‌ها در لندن کارشان به جایی رسیده که  به خاطر کمبود کارمند دفاتر خود را تعطیل کرده‌اند. مدیران و صاحبان این صنایع عنوان کرده‌اند که تلاش شرکت‌های خدمات حرفه‌ای برای شکار کارمندان رقبا باعث افزایش دستمزد در این صنعت شده است. بر اساس داده‌های رسمی منتشر شده طی ماه گذشته میلادی، بازار کار انگلیس پس از برداشته شدن اکثر محدودیت‌های کرونایی در حال گرم‌تر شدن است و شمار مشاغل خالی در انگلیس برای نخستین ‌بار طی سه ماه منتهی به اوت به بیش از یک میلیون نفر رسیده است. داده‌های گردآوری‌شده از سوی مؤسسه «کی‌پی‌ام‌جی» و کنفدراسیون استخدام نشان می‌دهد انتصاب در مشاغل دائمی طی ماه اوت به بالاترین حد خود رسید و کاهش شمار نامزدها به افزایش شدید حقوق‌ها انجامید.

در حالی که اخیراً بحران سوخت در انگلیس سبب شد که توجه زیادی به کمبود رانندگان کامیون در این کشور معطوف شود، کاهش کارمند در دیگر بخش‌ها نیز احساس می‌شود. این در حالی است که با بهبود اقتصاد، تقاضا برای نیروی کار رو به افزایش است. این بدان معناست که شرکت‌های حسابداری، دفاتر مشاوره و شرکت‌های حقوقی به شکلی فزاینده بر سر بهترین نامزدهای موجود در زمینه خدمات مالی و فناوری با یکدیگر درگیر هستند.

«مایکل پیچ»، مدیر برنامه‌ریزی استخدام یقه‌سفیدها در مشاغل، گفت: «اگر نامزدی ماهر در حوزه کاری یقه‌سفیدها باشید،‌ در هر بازاری، تقاضاهای بسیاری را برای استخدام مشاهده می‌کنید. وضعیت بسیار ملتهب است و نامزدهای استخدام با گزینه‌ها و پیشنهادهای بسیاری مواجه هستند». «هیو بال»، شریک مدیریتی در شرکت حسابداری «ای‌وای»، گفت که دو عامل، محرک این وضعیت بوده است؛ نخست، رقابت میان کارکنان بر سر مشاغل خدمات حرفه‌ای و دوم، افزایش تقاضای شرکت‌ها برای استخدام در حوزه‌های تخصصی در پی رونق اقتصادی پس از پایان همه‌گیری کرونا.

«ای‌وای» یکی از چهار شرکت بزرگ حسابداری در انگلیس است که با «کی‌پی‌ام‌جی»، «دلوتی» و «پی‌دبلیوسی» و همچنین شرکت‌های کوچکتر رقابت می‌کند. یک وکیل دادگستری که اخیراً توسط شرکت «سیتی» استخدام شده گفت طی دورانی که به دنبال کار می‌گشت، چندین و چند تماس از سوی بخش‌های استخدام شرکت‌ها دریافت کرده است. وی سرانجام ماه گذشته میلادی موفق شد که در ازای افزایش زیاد حقوق کار، خود را به شرکت سیتی انتقال دهد.

تمایل به تغییر 

برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی، از جمله دستورالعمل‌های کار در منزل و دورکاری، برخی افراد را به تغییر شغل تشویق کرده است؛ زیرا آنها اکنون می‌توانند کارفرمایان آینده را به صورت رو در رو ملاقات کنند. به گفته رهبران کسب‌وکار، چرخش‌ها و تغییر در فرصت‌های شغلی رو به افزایش است. تقاضا برای کارگران در حال حاضر روندی افزایشی دارد و یکی از بیشترین تبلیغات در سامانه استخدامی لینکدین مبتنی بر این بوده که فرصت‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد.  «تابی فاولستون»، مدیر اجرایی در زمینه استخدام شرکت «روبرت والترز»، گفت که شاهد کاهش نامزدها برای مشاغل این شرکت بوده است. وی گفت: «من ۲۲ سال است در این حرفه مشغول به کارم و با اطمینان می‌توانم بگویم که این یکی از مثبت‌ترین بازارهای شغلی است که در انگلیس طی این سال‌ها شاهدش بوده‌ام».

وی در ادامه گفت که برخی کارگران و کارکنان تمایلی به تغییر کارفرمای خود ندارد و این امر «توفانی تمام‌عیار برای کارفرمایان ایجاد کرده است.» وی افزود: «شرکت‌ها به دنبال استعداد هستند و این در حالی است که بسیاری همچنان منتظر بوده و در پی قطعیت و اطمینان بیشتر هستند. از یاد نباید برد که همه‌گیری هنوز کاملاً پایان نیافته و عدم قطعیت‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد.» این در حالی است که شماری از کارکنان نیز متمایل به تغییر هستند، زیرا همه‌گیری باعث کاهش روابط میان شرکت‌ها و کارمندان شده است و بسیاری تصمیم به کار از خانه گرفته‌اند.

رئیس یکی از مؤسسات بزرگ حسابرسی در این رابطه اظهار داشت: «کار در خانه به این معنا است که مردم می‌توانند بیشترین دستمزد را انتخاب کنند؛ نه آنکه نگران محل سفر خود باشند». رهبران صنایع عنوان کرده‌اند که تأمین نامزدهای احتمالی برای مشاغل، تحت تأثیر جنجال‌ها و تغییرات پس از برگزیت قرار گرفته؛ چراکه بسیاری از کارکنان که پیش‌تر در انگلیس مستقر بوده‌اند اکنون به کشورهای خود بازگشته‌اند. «پل انگلند»، شریک مدیریتی در شرکت «بی‌دی‌او»، پنجمین شرکت بزرگ حسابداری در انگلیس، گفت که پس از پایان محدودیت‌های اخیر قرنطینه کرونا، با «افزایش قابل‌توجه کار و درآمد» مواجه شده است. وی افزود: «رشد قوی در زمینه‌هایی مانند ادغام و تملک به نبردها برای یافتن بهترین استعداد و جذب بهترین کارمندها در میان شرکت‌ها دامن زده است».

کد خبر: 32117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =