کاهش مراجعه به سازمان تامین اجتماعی با اجرای طرح۳۰۷۰

ابراهیمی گفت: از ۱۹ آبان طرح « ۳۰۷۰» با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب و کارگزاری‌های سازمان تامین اجتماعی اجرایی شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی تامین‌اجتماعی استان سیستان و بلوچستان، حمید ابراهیمی مدیرکل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت:هم‌اینک ۸۰۰ هزار نفر در سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که از ۱۹ آبان طرح « ۳۰۷۰» با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب و کارگزاری‌های این سازمان برای آنان اجرایی شده است.

او ادامه داد: کاهش این مراجعات ضمن کمک به کاهش بیماری، سبب کاهش هزینه و اتلاف وقت است و دولت الکترونیک نیز به عنوان سیاست کلی کشور اکنون در این راستا عمل می‌کند و برنامه سازمان تامین اجتماعی نیز در این جهت تعریف شده است.

او گفت: ماهیانه ۸۰ میلیارد تومان به ۵۴ هزار و ۴۲۶ مستمری بگیر تامین اجتماعی این استان پرداخت می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک ۹ خدمت نظیر پرداخت کمک هزینه ازدواج، استعلام کفالت فرزندان اناث مستمری بگیران، ابلاغ غیرحضوری احکام مطالباتی کارفرمایان، استعلام وضعیت دریافت مستمری و ارتباط بیمه ای بیمه شدگان، درخواست تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه به صورت کسری از ماه به صورت غیر حضوری انجام میشود.

او افزود: بیمه شدگان تامین اجتماعی می‌توانند از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی eservices.tamin.ir از نسبت به ارائه درخواست و پیگیری‌های مربوطه اقدام کنند.

اباذری مدیر درمان تامین اجتماعی استان نیز با اشاره به طرح نسخه الکترونیک گفت: امروز گام مهمی در تکمیل این سامانه برداشته‌ و همه ارائه‌دهندگان خدمات درمانی امکان استفاده از سامانه نسخه الکترونیک این سازمان را خواهند داشت.

او  گفت: براساس این طرح، بیمارستان‌ها نیز می‌توانند سامانه‌های خود را به سامانه نسخه الکترونیک متصل کرده و به تدریج شاهد حذف کامل دفترچه‌های کاغذی باشند.

اباذری حذف دفترچه و برنامه نسخه الکترونیک را از مهمترین اولویت‌های سازمان برشمرد و گفت: امکان نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک برای تمامی ارائه دهندگان خدمات درمانی در بستر سامانه سازمان تامین اجتماعی فراهم شده است.

کد خبر: 3289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =