منع ورود سوداگران به بازار مسکن با تصویب قوانین جدید

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: قوه مقننه باید با تصویب قوانین پیشگیرانه، مانع از ورود سوداگران و دلالان زمین و ملک به این بازار شود زیرا این گروه نقش اصلی در تلاطمات بازار مسکن را ایفا میکنند.

رحمت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در خصوص رکود بازار مسکن و افزایش قیمت‌ها طی چند سال اخیر گفت: امروز مسکن به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم تبدیل شده است، افزایش سرسام‌آور قیمت زمین و مسکن مشکلات زیادی را در کشور بوجود آورده است.


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: داشتن مسکن برای همه آحاد جامعه به ویژه جوانانی که قصد تشکیل زندگی دارند، رویا شده است و شاید یکی از عوامل بازدارنگی برای ازدواج جوانان، همین مساله باشد.


وی افزود: دولت و مجلس باید در کنار یکدیگر این مشکل را رفع کنند و خواهش ما از دولت این است که تدابیری اندیشیده و هرچه سریعتر نسبت به رفع موانع و تحویل مسکن ارزان قیمت اقدام کند.


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر همکاری قوا برای حل مشکل مسکن خاطرنشان کرد: قوه مقننه باید با تصویب قوانین پیشگیرانه، مانع از ورود سوداگران و دلالان زمین و ملک به این بازار شود، زیرا این گروه نقش اصلی در تلاطمات بازار مسکن را ایفا میکنند.


وی عنوان کرد: طرح جهش تولید مسکن که در مجلس دهم مطرح و در مجلس یازدهم به تصویب رسید، میتواند گامی مثبت در رفع نیاز مسکن جامعه به ویژه اقشار کم درآمد باشد؛ پس دولت باید برای اجرایی کردن این قانون هرچه سریع‌تر باید اقدام کند.


وی تصریح کرد: افزایش عرضه مسکن افزایش تقاضا را به همراه داشته و تاثیرات مثبتی بر بازار می‌گذارد. امیدوارم که عرضه گسترده مسکن در تمامی استان‌های کشور بتواند شرایط مناسبتری را برای مردم رقم بزند.


فیروزی در پایان تصریح کرد: مجلس پیگیر اجرایی شدن قوانین مصوب خود در حوزه مسکن از جمله مالیات بر خانه‌های خالی و جهش تولید مسکن است که اگر دولت این قوانین را به خوبی اجرا کند قطعا از آشفتگی و دلال‌بازی که در حوزه مسکن داریم کاسته می‌شود.

کد خبر: 32979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =