وزارت خارجه و پنتاگون درباره حوادث افغانستان پنهان کاری کرده‌اند

بازرس کل آمریکا در امور بازسازی افغانستان، وزارت خاجه و دفاع این کشورا به مخفیکاری اطلاعات درباره دلایل فروپاشی دولت افغانستان در ماه آگوست متهم کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از رویترز، «جان سوبکو»، بازرس کل آمریکا در امور بازسازی افغانستان، وزارت خارجه و پنتاگون را متهم کرد که اطلاعات لازم برای درک دلایل فروپاشی دولت افغانستان در ماه آگوست گذشته را از کنگره و افکار عمومی پنهان کرده‌اند.

سوبکو گفت: «تصویر کامل آنچه در ماه آگوست رخ داد و همه علائم هشداردهنده‌ای که این نتیجه را پیش‌بینی می‌کرد، تنها در صورت ارائه اطلاعاتی که وزارت دفاع و وزارت خارجه محدودیت‌هایی را برای انتشار آن‌ها اعمال کرده‌اند، آشکار خواهد شد».

وی تاکید کرد که پس از تسلط طالبان بر کابل، وزارت ‌خارجه از او خواسته است تا دسترسی به برخی از گزارش‌هایی را که در اینترنت منتشر کرده بود، محدود کند تا امنیت متحدان افغان تضمین شود.

این مقام آمریکایی با بیان اینکه وزارت خارجه به رغم مخالفت خود به درخواست وزارت خارجه پاسخ داد، افزود: «این وزارتخانه هرگز نتوانست خطرات خاصی را برای افرادی که قرار است در گزارش‌های ما درباره آنها صحبت شود، ذکر کند».

کد خبر: 33013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =