طرح ۳۰۷۰ گامی مهم برای تحقق تأمین اجتماعی الکترونیک است

مدیر کل تامین اجتماعی کردستان در جریان بازدید از شعبه بانه و دیدار با نماینده مردم شهرستانهای سقز و بانه و اعضای انجمن صنفی کارگران ساختمانی آن شهرستان گفت: اجرای طرح ۳۰۷۰ توسط سازمان تأمین اجتماعی گامی مهم و مؤثر برای تحقق تأمین اجتماعی الکترونیک است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سید صلاح قریشی با اشاره به ضرورت توسعه خدمات غیرحضوری در شرایط شیوع کرونا، گفت: شرایط حاکم بر جامعه مبنی بر شیوع بیماری کرونا و لزوم اجرای سیاستهای دولت در راستای توسعه خدمات غیرحضوری سازمان را بر آن داشت تا خدمات الکترونیکی خود را برای آرامش و رفاه شرکای اجتماعی و جلوگیری از شیوع کرونا توسعه و گسترش دهد که طرح ۳۰۷۰ نیز در همین راستا اجرایی شده است و براساس آن سازمان تا پایان بهمن ۳۰ نوع خدمت دیگر خود را که تاکنون به صورت حضوری انجام می شد غیرحضوری و الکترونیکی می کند.

وی افزود: هدف از اجرای طرح ۳۰۷۰ کاهش سالانه ۷۰ میلیون از ۹۶ میلیون مراجعه حضوری به سازمان تأمین اجتماعی است که به همین منظور ۹۵ درصد مشکلات زیرساختی از قبیل قطعی و کندی خطوط ارتباطی و خدمات سخت افزاری رفع شده  تا مردم بتوانند این خدمات را به طور کامل و بدون دغدغه در دریافت نمایند.

قریشی عنوان نمود: این تحول در چارچوب راهبرد کلان تامین اجتماعی دیجیتال پیگیری می شود و تا بهمن ماه ۳۰ خدمت غیرحضوری به صورت کامل رونمایی شود. پرداخت کمک هزینه ازدواج بیمه شدگان اصلی، ابلاغ احکام مطالباتی کارفرمایان،   ابلاغ مفاصا حساب به پیمانکاران و واگذارندگان کار، ثبت نام افراد تبعی توسط بیمه شدگان اصلی، درخواست تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه به صورت کسری از ماه، استعلام وضعیت دریافت مستمری،   استعلام ارتباط بیمه ای بیمه شدگان و حذف مراجعه فرزندان اناث  مستمری بگیران با ثبت هوشمند خاتمه کفالت و انعقاد قرارداد بیمه اختیاری از جمله خدماتی است که تا کنون در قالب طرح ۳۰۷۰ امکان ارایه آنها به صورت غیرحضوری فراهم شده است.

وی از کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران تحت پوشش خواست برای دریافت خدمات بیمه ای خود تا حد امکان از مراجعه حضوری به شعب سازمان تامین اجتماعی خودداری و با ثبت نام و درج اطلاعات هویتی خود در سامانه eservices.tamin.ir  خدمات مورد نیاز خود را به صورت غیرحضوری دریافت کنند.

در این بازدید رحیمی نماینده مردم شهرستانهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی از نزدیک در جریان روند اجرایی ارائه خدمات این سازمان به بیمه شدگان قرار گرفت و اظهار داشت: ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات تامین اجتماعی نقش بسزایی در افزایش رضایتمندی عمومی شهروندان در پی خواهد داشت.

کد خبر: 3352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =