پیشکسوتان عرصه ورزش نماد فرهنگ کشور هستند

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشکسوتان عرصه ورزش نماد فرهنگی کشور هستند، گفت: جوانان ورزشکار ما هم نه تنها سفیران فرهنگی ما در همه کشورهای دنیا هستند، بکه نماد فرهنگ کشور هم محسوب می‌شوند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، «محمدباقر قالیباف» روز سه‌شنبه در آیین رونمایی از سردیس طلایه‌داران بازی‌های آسیایی که در محل هتل المپیک برگزار شد، ضمن قدردانی از قهرمانان و مدیران زحمت‌کشی که در عرصه سخت کرونا در المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای نظام اسلامی افتخار آفرینی کردند، اظهار کرد: به ویژه پارالمپیکی‌های عزیز و کشتی‌گیران در بخش آزاد و فرنگی که خوش درخشیدند و توانستند افتخار آفرین شوند و شادی را به جوانان کشور هدیه کنند هم خدا قوت می گویم و امیدوارم قدردان این عزیزان باشیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورزش یک پدیده چند جانبه است، عنوان کرد: ورزش از یک منظر صنعت و از منظری دیگر پدیده مهم اجتماعی است. چرا که وقتی امروز در مورد مسائل فرهنگی، اوقات فراغت، مسائل سیاسی و همه سطوح از یک محله تا سطح جهانی صحبت می‌شود، ورزش در همه این مسائل می‌درخشد.

رییس قوه مقننه تاکید کرد: کمتر پدیده‌ای را مانند ورزش می‌توان پیدا کرد که با روح، روان، جسم، فرهنگ و سیاست تنیده نباشد و حتی می‌توان در عرصه سیاست هم به واسطه ورزش فرصت‌های مهمی را خلق کرد.

وی ادامه داد:‌ در ورزش هزینه‌ای وجود ندارد و هر چه در ورزش هست از ابتدا تا انتها سرمایه‌گذاری برای امروز، فردا و آینده است. اما وقتی از این پدیده غفلت شود، هزینه‌های سرسام آوری در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی برای ما به بار می‌آورد که صدها برابر این سرمایه‌گذاری باید آنجا هزینه کنیم و هرگز هم جبران نخواهد شد.

قالیباف با بیان اینکه اینکه این مسائل را در دوران خدمت خود در نیروی انتظامی و شهرداری تهران که لایه‌های آسیب های اجتماعی، ‌ نشاط، سرزندگی را در بخش های مختلف خود دارد به خوبی دیده و لمس کرده است، افزود: این باری است به دوش ما که باید نسبت به آن توجه و هدایت شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پیشکسوتان نماد فرهنگی کشور هستند، گفت: جوانان ورزشکار ما هم نه تنها سفیران فرهنگی ما در همه کشورهای دنیا هستند، بکه نماد فرهنگ کشور هم محسوب می‌شوند.

 وی در عین حال گفت: در هر مسوولیتی که داشتم، از توجه به موضوع ورزش غفلت نکردم و همیشه تلاش کردم نگاه حداکثری که حداقل وظیفه ما است، نسبت به ورزش داشته باشم.

ادامه دارد...

کد خبر: 36014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =