دانشگاه آزاد اسلامی چالش‌های استانی را در ۱۵ هزار موضوع استخراج کرد

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه‌های آزاد کشور در قالب طرح پایش، چالش‌های استانی کشور را در ۴۰ محور و با ۱۵ موضوع استخراج کرده است.

به گزارش آتیه آنلاین از ایرنا، احمد حیدری روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: در این ارتباط هر کدام از استادان، دانشجویان ارشد یا دکترا برای نوشتن مقاله یا تحقیق باید از موضوع‌های استخراج شده استفاده کنند.

وی بیان کرد: موضوع های کار شده پس از دسته‌ بندی در اختیار استانداران و وزارتخانه‌ ها قرار می‌گیرد تا از مفاد پایان نامه های کار شده راهکارهای مطرح شده برای حل چالش‌های استان در دسترس مسئولان قرار گیرد.

حیدری ادامه داد:  برنامه آمایش سرزمینی نیز برای تمام استان‌ها به تفکیک دیده شده و در استان‌های مختلف تیم برنامه ‌ریزی براساس ظرفیت‌ های بالادستی ملزم شدند توانایی و قابلیت های استان و حتی شهرستانی که واحد دانشگاهی داشته باشد استخراج و براساس آن برنامه‌ ریزی کنند.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در دانشگاه آزاد  اکنون ۹۰۰ هزار قطعه آزمایشگاهی با کارایی بالا و موثر وجود دارد که با توجه به  نبود امکان واردات آنها در شرایط تحریمی بخوبی در اختیار ظرفیت علمی کشور قرار گرفت.

حیدری ادامه داد: دانشجویی که تربیت می‌شود باید مهارت، سبک زندگی، دین، اخلاق و آموزه ‌های دینی یاد بگیرد و بتواند کسب و کار مورد نیاز را فراگیری و برای جامعه مفید باشد.

وی اظهار کرد: برای استان بوشهر نیز متناسب با تاسیسات نفتی، پتروشیمی و هسته‌ای رشته های دانشگاهی به این سمت و سو برود تا زمینه اشتغال بهتر برای دانش آموختگان دانشگاه‌های آزاد این استان فراهم شود.

وی در ارتباط با انتخاب سروش حیدری سنگستانی به عنوان مدیر جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: در این ارتباط جوانگرایی و انتخاب فردی متناسب با ظرفیت های استان مورد توجه قرار گرفت تا زمینه برای شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای این استان  فراهم شود.

کد خبر: 37539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =