۹ هزار میلیارد تومان برای بیمه کارگران ساختمانی نیاز است

نایب‌رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کمیسیون در تلاش برای تصویب طرح "اصلاح ماده ۵ قانون استفاده از کارگران ساختمانی" است تا بتوان با تامین اعتبار ۹ هزار میلیارد تومانی، ۴۰۰هزار کارگر ساختمانی را تحت پوشش بیمه قرار داد.

علی بابایی کارنامی؛ رییس فراکسیون کارگری و نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در رابطه با بیمه نشدن ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی گفت: متاسفانه هنوز برنامه‌ریزی های لازم برای ارتقا رفاه مردم بر اساس استانداردهای جهانی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: ابتدایی ترین شاخص رفاه در کشورها بیمه پایه است ولی در کشور ما اتفاق نظر بین دولت و مجلس در این خصوص رخ نداده است و بعد از گذشت ۴۰ سال همچنان ضعف‌هایی داریم البته ناگفته نماند که به دلیل وجود حواشی، برخی دولت‌ها از اصل مطلب مثل شاخص رفاه، کاهش بیکاری، ارتقا رشد اقتصادی غافل می‌شوند.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منابع مالی اصلی‌ترین موضوع است و در حال حاضر برای یک میلیون و دویست هزار کارگر بیش از ۵ هزار میلیارد تومان منابع لازم داریم و  طبیعی است که اگر این را یک مبنا در نظر بگیریم با شرایط فعلی دولت، نمی‌توانیم توقع زیادی داشته باشیم ولی می‌توانیم از طریق ابزارها و رویه های دیگر که در دستور کار کمیسیون اجتماعی نیز وجود دارد به اسم طرح "اصلاح ماده ۵ قانون استفاده از کارگران ساختمانی" و افزایش نرخ پروانه ساخت، آن را تامین کنیم.

بابایی کارنامی عنوان کرد: با توجه به تورم بالای موجود در کشور و افزایش نرخ اقلام و خدمات، ولی وقتی صخبت از افزایش نرخ پروانه ساخت برای جبران منابع صحبت می‌شود اعتراضات زیاد است و تا زمانیکه نتوانیم این بالانس را حفظ کنیم قطعاً با کمبودهایی مواجه می‌شویم و به همین دلیل است که حدود ۴میلیون و ۸۰۰ واحد مسکونی خالی در کشور داریم و باید توجه کنیم که این ساختمان‌ها را کارگران ساختمانی ساخته‌اند که در این بین حوادث زیادی برایشان رخ داده است.

نائب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کمیسیون در تلاش برای تصویب طرح "اصلاح ماده ۵ قانون استفاده از کارگران ساختمانی" است تا  بتوان با تامین اعتبار ۹ هزار میلیارد تومانی، ۴۰۰هزار کارگر ساختمانی را بیمه کنیم.

کد خبر: 37616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =