پایان مرحله اول انتخابات شوراهای محلی فلسطین

کمیته مرکزی انتخابات فلسطین شامگاه شنبه از بسته شدن مراکز رای گیری و آغاز شمارش آرا برای مرحله اول انتخابات شوراهای محلی در کرانه باختری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از آناتولی، کمیته انتخابات فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتایج اولیه که شامل تعداد آرا و کرسی‌های هر فهرست و اسامی برندگان است بعد از ظهر امروز یکشنبه اعلام می‌شود.

مرحله اول رای گیری روز شنبه در ۱۵۴ حوزه انتخابی از ساعت هفت صبح آغاز و ساعت هفت عصر به وقت محلی پایان یافت.

هشام کحیل، مدیر اجرایی کمیته انتخابات فلسطین از آغاز روند شمارش آرا خبر داد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر کمیسیون انتخابات در رام‌الله گفت: تمامی مراکز رای گیری بسته شد و تنها کسانی که در داخل شعبه های اخذ رای بودند، اجازه داشتند رای خود را به صندوق بیندازند زیرا در برخی از مراکز اخذ رای همچنان تعدادی رای دهنده حضور دارند.

کحیل خاطرنشان کرد: روند انتخابات طبق برنامه پیش رفت و هیچ تخلفی که بر نتیجه نهایی تأثیرگذار باشد، ثبت نشد.

وی میزان مشارکت در انتخابات را ۶۴.۷۹ درصد اعلام و پیش بینی کرد با شمارش آرای افراد حاضر در برخی شعب این رقم از ۶۵ درصد فراتر رود.

شورای وزیران فلسطین ماه سپتامبر تصمیمی را صادر کرد که بر اساس آن مقرر شد انتخابات شوراهای محلی در دو مرحله ؛ مرحله اول در ۱۱ دسامبر و مرحله دوم در ۲۶ مارس ۲۰۲۲ برگزار شود. 

جنبش حماس از برگزاری انتخابات جداگانه شوراهای شهر و روستا خودداری و اعلام کرد که آماده برگزاری انتخابات جامع (شورای ملی و قانونگذاری، شوراهای محلی و انتخابات سراسری) به طور همزمان یا با یک جدول زمانی مشخص که مورد توافق همه طرف های فلسطینی باشد، است.

کد خبر: 38744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =