سلامت الکترونیک، سبب رونق کسب‌وکار است

رئیس اداره سلامت الکترونیک سازمان تامین‌اجتماعی، تشکیل پرونده سلامت الکترونیک را منجر به رونق اقتصادی دانست؛ زیرا بخشی از زیرساخت‌های سلامت الکترونیک، مربوط به فناوری اطلاعات است و تولید کنندگان سامانه‌های نرم‌افزاری می‌توانند وارد بازار کار شوند و به این ترتیب، نظام سلامت الکترونیک می‌تواند شور و نشاطی در بازار کار، تولید و رقابت در حوزه فناوری اطلاعات به وجود آورد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، شهرام طارمی تصریح کرد: تجربه‌ای که در دنیا به دست آمده، نشان می‌دهد که هرگز یک سازمان نمی‌تواند با تاسیس چندین شرکت نرم‌افزاری و تجهیزات پزشکی بتواند از نظام سلامت استفاده کند؛ بلکه باید بتوانیم از امکانات موجود در حوزه فناوری اطلاعات و تجهیزات پزشکی دیجیتال کشور استفاده کنیم و این تقاضا، سبب ایجاد رقابت در حوزه فناوری اطلاعات و رونق کسب‌وکار می‌شود.  

اکوسیستم نظام سلامت الکترونیک

وی همچنین نظام سلامت‌ الکترونیک را به صورت یک اکوسیستم، توصیف کرد و گفت: بدین معنا که تک‌ تک اعضای آن زنده و به صورت کامل با هم در ارتباط است و تجارب دنیا نشان داده است که هرچقدر این اکوسیستم، کامل‌تر دیده شود، استراتژی سلامت الکترونیک، موفق‌تر و با شکست‌های کمتری مواجه می‌شود.

رئیس اداره سلامت الکترونیک سازمان تامین‌اجتماعی، اظهار کرد: در نیمه سال ۲۰۰۵ در پنجاه‌وهشتمین مجمع سازمان جهانی بهداشت، برای ایجاد استراتژی جهانی سلامت الکترونیک، مصوبه‌ای تصویب شد که از آن زمان به بعد، فعالیت‌های زیادی در این حوزه آغاز شد. سازمان جهانی بهداشت، همچنین واحد ناظری را تاسیس کرد تا به گسترش سلامت الکترونیک کمک کند و بخشی از گایدلاین‌های آن را منتشر کند. از طرفی سازمانی به نام ITU نیز تاسیس شد که نهادهای بین‌المللی را در پیاده‌سازی سلامت الکترونیک کمک کند.

توجه به فرآیندهای اجرایی سامانه‌های سلامت

طارمی با بیان اینکه در تولید سامانه‌های سلامت، توسط ارائه دهندگان مراقبت‌های درمانی، تنها به فرآیندهای اجرایی توجه شده است، افزود: متاسفانه، سیاست‌گذاری‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفته است؛ در این حوزه تنها به تولید خدمت و اینکه کار بیمار راه بیفتد، تمرکز شده است؛ اما به این مسئله که تصمیم‌سازی‌ها و سیاست‌گذاری‌های ما به کدام سمت باید برود تا کیفیت خدمات درمانی نه تنها کم نشود، بلکه ارتقا پیدا کند و در کنار آن هزینه‌های درمان نیز با کمترین هزینه و قیمت تمام شود، مورد توجه قرار نگرفته است. اما کم‌کم در سازمان تامین‌اجتماعی به مسئله هوش تجاری توجه می‌شود و این مزایای خدمات سلامت الکترونیک می‌تواند به ذی‌نفعان بازگردد.

کد خبر: 38934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =