ارائه نتایج تحقیق در خصوص مزد منطقه‌ای

عضو کمیته دستمزد شورای عالی کار با ابراز خرسندی از برگزاری منظم نشست‌های کمیته دستمزد، از ارائه نتایج تحقیق موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی در خصوص مزد منطقه‌ای و مزد صنایع در جلسه امروز خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا تاجیک برگزاری جلسات کمیته دستمزد را به فال نیک گرفت و گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، در وزارت کار رویه خوبی در پیش گرفته شده و برگزاری جلسات کمیته دستمزد هر دو هفته یکبار یکی از اتفاقات خوب و مثبتی است که شاهد بودیم.

به گفته وی، مشخص شدن جلسات شورای عالی کار و جلسات کمیته دستمزد ناشی از توجه و اهتمام وزیر کار برای برگزاری منظم و مستمر جلسات است و انتظار می رود برگزاری جلسات، خروجی خوبی برای جلسات آینده به ویژه تعیین دستمزد باشد.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران که در حال ورود به دومین جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار بود در خصوص جزئیات این جلسه اظهار کرد: در این جلسه قرار است نماینده موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی تحقیق خود در خصوص مزد منطقه‌ای و مزد صنایع را به اعضای کمیته ارائه‌ دهد. نمایندگان وزارت صمت و اقتصاد هم پیشنهاداتی در این خصوص در جلسه گذشته داشتند که اعلام کردیم در این جلسه نظرات خود را ارائه کنند.

تاجیک در عین حال اشاره‌ای هم به جزییات اولین نشست کمیته دستمزد کرد و گفت: جلسات کمیته دستمزد از یک روال و چارچوب مشخص که بحث سبد معیشت است پیروی می‌کند و هزینه سبد معیشت به طور مداوم به روز رسانی می شود. در جلسه اول در خصوص مزد منطقه‌ای و مزد صنایع مباحثی مطرح شد و با توجه به صراحت ماده ۴۱ قانون کار، شرکای اجتماعی اعلام کردند که چون در دستور کار سالهای گذشته بوده موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی به این موضوع ورود و تحقیق کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زیرساخت‌ها برای اجرای مزد منطقه‌ای فراهم نیست، تصریح کرد: مزد منطقه‌ای نافی مزد حداقلی نیست و اگر کارفرمایان درصدد اجرای مزد منطقه‌ای هستند به این معنی نیست که حداقل مزد حذف شود بلکه مزد منطقه‌ای فراتر از مزد حداقلی و به طور حتم بیشتر از مزد ملی است.

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: صنوف و کارفرمایان اصرار دارند که وقتی در قانون کار به این مقوله اشاره شده چرا به آن پرداخته نمی شود لذا با همکاری موسسه عالی پژوهشهای تامین اجتماعی درحال ارزیابی و بررسی آن هستیم.

کد خبر: 38996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =