مشکل مسکن و اشتغال ایثارگران در هرمزگان رفع می شود

 معاون رئیس جمهور گفت: با امضای تفاهم نامه ای با استانداری هرمزگان مشکل مسکن و اشتغال ایثارگران در هرمزگان رفع می شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از مهر، سعید اوحدی صبح شنبه در گلزار شهدای بندرعباس در جمع خبرنگاران با اشاره نخستین سالگرد شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از وی به عنوان شهید محور مقاومت شخصیت طراز انقلاب اسلامی نام برد و بیان داشت: شهید سلیمانی با ویژگی های برجسته خود یک الگوی واقعی انقلاب است و جامعه امروز برای عبور از مشکلات باید با یک اراده جدی و تاسی به آرمان شهدا از مکتب شهید سلیمانی بهره گیری کند.

وی با بیان اینکه حدود ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جامعه هدف بنیاد شهید و ایثارگران بشمار می‌روند، عنوان داشت: خانواده مکرم ۲۲۷ هزار شهید عزیز، بیش از ۵۹۰ هزار جانباز و ۴۳ هزار آزاده را توفیق و افتخار داریم که در خدمت آنان باشیم.

رئیس بنیاد شهید هرمزگان درباره اهداف سفر به هرمزگان عنوان داشت: برای تأمین زمین برای مسکن جامعه ایثارگری، اشتغال جامعه ایثارگری و ساماندهی گلزار شهدا را در این سفر دنبال خواهیم کرد و با استاندار هرمزگان تفاهم‌نامه‌ای خواهیم داشت.

معاون رییس جمهور در خصوص اهداف بیست و چهارمین سفر خود به هرمزگان بیان داشت: در این سفر سه موضوع تامین زمین برای جامعه ایثارگری، اشتغال و ساماندهی گلزار شهدا پیگیری می شود.

اوحدی درباره پرونده شهدای سلامت در بنیاد شهید نیز عنوان داشت: کاری که این عزیزان با تأسی به فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌دهند، حرکتی عظیم است و ملت ما نیز قدردان این تلاش‌ها هستند. بر اساس آیین نامه اجرایی شورای عالی امنیت ملی، یک کمیته‌ای ملی تشکیل شد که مسؤولیت آن بر دوش وزارت بهداشت و درمان است و اعضای آن شامل سازمان برنامه و بودجه، بنیاد شهید و سازمان امور استخدامی کشور است.

رئیس بنیاد شهید کشور ادامه داد: در استان‌ها نیز متناظر این کمیته به ریاست دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل می‌شود که پرونده‌ها را بررسی و برای تصویب نهایی به تهران ارسال می‌کنند و بلافاصله تحت پوشش بنیاد شهید قرار می‌گیرد و تقاضا دارم دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌ها این جلسات را برگزار و تصمیمات لازم را فوراً به تهران ارسال کنند تا ما ظرف کمتر از یک روز اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی از رفتار دوگانه غربی‌ها در زمینه جلوگیری از انتقال ارز لازم برای خرید واکسنکرونا"> کرونا برای کشورمان نیز انتقاد کرد و گفت: آنهایی که مدعی رفتارهای حقوق بشری هستند، راه را برای تأمین واکسن برای ملت ایران بسته‌اند.

اوحدی همچنین با حضور در منزل جانباز حسین آتش بار جانباز ۷۰ درصد قطع نخاعی دیدار و همسر و فرزند وی را فرشته های زمینی نامید که با تحمل سختی و مشقت ثواب و اجر معنوی را نصیب خود می کنند.

کد خبر: 3905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =