استاندار گلستان: فریب رنگ آبی شهرها را نخوریم/ تجمعات شب یلدا زمینه‌ساز پیک بعدی نشود

استاندار گلستان با اشاره به ضرورت پرهیز از تجمعات در شب یلدا، گفت: نباید با پائین آمدن آمار کرونایی فریب رنگ آبی وضعیت شهرها را بخوریم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا، علی محمد زنگانه در گفت و گو خبرنگاران در حاشیه جلسه ستاد کرونا استان گلستان، با اشاره به تزریق بیش از ۲ میلیون و ۴۱۷ هزار دُز واکسن در استان گلستان، اظهار کرد: از این تعداد یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دُز نخست واکسن را دریافت کرده و حدود یک میلیون و ۷۸ هزار نفر هر دو دُز را تزریق کرده اند.

وی با بیان اینکه ۳۹ هزار نفر از شهروندان گلستانی دُز سوم و یادآور را تزریق کرده اند، افزود: خوشبختانه تمامی شهرهای استان در شرایط آبی کرونایی قرار دارند که البته باید مراقب بود فریب این شرایط آبی را نخورد.

استاندار گلستان با تاکید بر لزوم پرهیز از برگزاری تجمعات کرونایی در شب یلدا در جمع خانواده های عزیز، خاطرنشان کرد: برگزاری این تجمعات هرچند شاید لذتی زودگذر برای ما داشته باشد، اما می تواند زمینه ساز پیک جدید کرونا آن هم با سویه جدید و سرعت گسترش بالا باشد.

زنگانه از بستری بودن ۲۰۳ بیمار کرونایی در بیمارستانهای سراسر استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۵ بیمار در بخش مراقبت های ویژه و ۱۸ بیمار متصل به دستگاه ونتیلاتور هستند که در ۲۴ ساعت گذشته تنها یک مورد فوتی در استان ثبت شده است.

وی بر لزوم تکمیل واکسیناسیون اتباع خارجی و عشایر با سرعت بیشتر تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به گزارش های به مارسیده ارتقاء نظارت بر دفاتر پیشخوان، پایانه های برون شهری، تالارهای پذیرایی،  سوپرمارکت ها، نانوایی‌ها، مهدهای کودک، مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند ایمنی جامعه را به همراه داشته باشد.

استاندار گلستان با اشاره به تلاش برای تقویت طرح شهید سلیمانی در قالب افزایش واکسیناسیون، ارتقاء پروتکل‌ها و اطلاع رسانی مناسب برای افزایش مصونیت جامعه، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۸۰ هزار نفر از کسانی که دُز اول واکسن را دریافت کرده اند برای دریافت دُز دوم مراجعه نکرده‌اند و با توجه به وجود بانک اطلاعاتی آنان نیاز است آمار به تفکیک شهرستانها احصا شده و برای تزریق تشویق شوند.

کد خبر: 39960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =