ارتباط مؤثر مردم و مسئولین با ابزارهای نوین

"بیت‌اله برقراری" در جریان رونمایی از سامانه ثبت شکایات مردمی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که با حضور مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و مدیرروابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: استفاده از ابزارها و شیوه‌های نوین می‌تواند ارتباط مؤثری بین مردم و مسئولین برقرار کند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، برقراری در این مراسم گفت: در عصری زندگی می‌کنیم که برای کنترل و نظارت باید از ابزارهای به روز استفاده کنیم، بی‌تردید روش‌های قبلی و سنتی پاسخ‌گو نیست، در دنیای انفجار اطلاعات امروز، داشتن اطلاعات کافی نیست بلکه داشتن اطلاعات درست اولویت است.

وی با بیان اینکه مسئولان باید از طریق سامانه‌ها و ابزارهای نظارتی مورد نظرارت و بازرسی قرار گیرند، گفت: استفاده از ابزارها و شیوه‌های نوین می‌تواند ارتباط مؤثری بین مردم و مسئولین برقرار کند و هرجا که نگاه مردم محور داشتیم موفق عمل کردیم و هر جا که به خود متکی بودیم موفقیت چندانی حاصل نبود. بنابراین باید این فضا را برای مردم ایجاد کنیم تا بتوانند نقطه‌نظرات خود را به ما ارائه کنند. سامانه ثبت شکایات مردمی صندوق بیمه اجتماعی با همین هدف ایجاد شد زیرا معتقدیم که نگاه مردم و نقطه‌نظرات آن‌ها از روی دلسوزی است و اگر نظراتی نیز درحوزه مدیریت داشتند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی با بیان اینکه روابط‌عمومی پیشانی هر سازمانی است، گفت: در بحث روابط‌عمومی نیازمند عمق‌بخشی و تقویت رابطین روابط‌عمومی استانها هستیم، معتقدیم اگر صندوق به‌خوبی و درستی درمیان جامعه هدف شناسانده شود مردم نیز از آن استفاده خواهند کرد. بنابراین اطلاع‌رسانی و فعالیت در روابط‌عمومی بسیار مهم است، زیرا اگر بتوانیم جامعه هدف این صندوق را تحت پوشش قرار دهیم توانستیم در گسترش عدالت اجتماعی گام برداریم.

برقراری با تاکید براینکه اگر شکایتی مستدل و درست باشد قطعا به آن پاسخ‌گو بوده و با آن برخورد خواهیم کرد، از مدیران ستادی درخواست کرد که با نگاه حل مسئله و گره‌گشایی به مباحث مطرح‌شده پاسخ بدهند.

مباحث فردی، اقتصادی، ‌اجتماعی و امنیتی مباحثی هستند که توسط مردم به آن می‌رسیم

در ادامه مهری طالبی دارستانی مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به هزاران درخواست، گزارش و شکایت‌های مردمی طی صرفا یکی از سفر استانی ریاست جمهوری به این وزارتخانه گفت: معتقدیم که بسیاری از معضلات فردی، اقتصادی، ‌اجتماعی و امنیتی مباحثی هستند که با حمایت از اقشار محروم حل میشوند.

وی با بیان اینکه کشاورزان، روستاییان و عشایر با ایجاد بنگاه‌های کوچک زودبازده چرخ اقتصادی کشور را می‌چرخانند، ادامه داد: مهم‌ترین مقوله هایی که در شرایط کنونی می‌تواند به جریان اقتصادی کشور کمک کند فعالیتهای ذیل کشاورزی و صنایع دستی است، بنابراین باید به‌دنبال راهکارهایی برای ایجاد امنیت شغلی برای کسانی که در این بنگاه‌های خرد فعالیت می‌کنند باشیم، سامانه‌های ثبت شکایات یکی از این ابزارها است که این حس را به مردم می‌دهد که آن‌ها به‌راحتی می‌توانند با مسئولین و مقامات ارتباط بگیرند، نظرات و شکایات خود را مطرح کنند و مسئولین نیز به آن‌ها پاسخ دهند.

پاسخگویی به مردم اصل تغییر ناپذیر وزارت مردم است.

سامانه ثبت شکایات مردمی به تحقق دولت الکترونیک، شفافیت حداکثری و سیستم فساد ستیزی کمک می‌کند

مرتضی موتورچی رئیس مرکز روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر سیستم اداری نظام امام و امت هستند و معنای امروزی این سیستم امام امت نظام مردم‌سالاری دینی است این نگاه یک سیستم ابداعی است که از ولایت‌فقیه نشئت می‌گیرد.

وی افزود: معتقدم که سامانه ثبت شکایات مردمی به تحقق دولت الکترونیک، شفافیت حداکثری و سیستم فساد ستیزی کمک می‌کند و همچنین می‌تواند به سیستم بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمک کند.

لازم به توضیح است که سامانه ثبت شکایات مردمی صندو بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از روز سه شنبه مورخ ۷ دی ماه سال جاری قابل دسترسی تمامی مخاطبان و بیمه شدگان صندوق خواهد بود.

کد خبر: 40978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =