مشارکت وزرای خارجه اسرائیل و عربستان در نشست مجازی به میزبانی وزارت خارجه آمریکا

شبکه سی‌ان‌ان از مشارکت وزرای خارجه عربستان و اسرائیل در نشست مجازی به میزبانی وزارت خارجه آمریکا درباره سویه جهش‌یافته «اومیکرون» خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، وزرای خارجه عربستان سعودی و اسرائیل این هفته در نشست مجازی به میزبانی وزارت خارجه آمریکا درباره سویه جهش یافته «اومیکرون» شرکت کردند.

این شبکه اعلام کرد که «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا، میزبان نشست مجازی با وزرای خارجه تعدادی از کشورها درباره سویه اومیکرون بود و در این نشست وزرایی از عربستان سعودی و اسرائیل حضور داشتند حال آنکه این اتفاقی نادر است که دو طرفی که روابط دیپلماتیک رسمی ندارند، در یک گفت‌وگو شرکت کردند.

در بیانیه‌ای که از سوی وزارت‌ خارجه منتشر شد، آمده است که بلینکن در این دیدار با چند وزیر خارجه صحبت کرده است، اما به نام کشورهایشان اشاره ای نشده است.

این در حالی است که «یائیر لاپید»، وزیر خارجه اسرائیل درباره این نشست مجازی که ۲۱ دسامبر برگزار شد، در توئیتی نوشت: «وزرای خارجه ژاپن، هند، مکزیک، استرالیا، آلمان و سایر کشورها در نشست حضور داشتند». او هیچ اشاره ای به عربستان سعودی نکرد.

سعودی‌ها نیز هیچ بیانیه رسمی درباره نشست مذکور نکرده‌اند، اما یک مقام سعودی به سی‌ان‌ان گفت که «فیصل بن فرحان»، وزیر ‌خارجه، در نشست مجازی با بلینکن و دیگران شرکت کرده است.

وزارت خارجه آمریکا نیز در پاسخ به این پرسش سی‌ان‌ان  که آیا عربستان سعودی در این نشست حضور داشته است یا خیر، به سعودی‌ها ارجاع داد.

کد خبر: 41682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =